Mijn boomvarenkweekpoging

In deze rubriek kan je al je vragen posten over boomvarens zoals Dicksonia, Cyathea, Cibotium, ... en andere varens.

Re: Mijn boomvarenkweekpoging

Berichtdoor Eduard op 26 maart 2013 19:50

Hoi, van dit stadium naar handzame planten duurt ook nog wel +-6 Maanden, heb je nog wat speelruimte en kunnen de mensen eventueel wat reserveren op bestelling.
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor plasta op 26 maart 2013 19:58

De bestellingen komen al binnen ;)
Moet zeggen dat het reserveren wel prettig is, zo heeft het ook zin om door te gaan met oppotten.
Dus als iemand op voorhand iets wil, laat het maar weten via een PB'tje.
Het blijft natuurlijk altijd afwachten of ik de plantjes ook groot ga krijgen, er kan nog veel kommer en kwel komen.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 27 maart 2013 11:33

Knap! Ziet er allemaal erg verzorgd uit Raymond :thumb_up:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dalmatee op 30 maart 2013 12:48

Goed werk, heb ook nog steeds een projectje "sporen kweken van mijn antartica" op de planning staan maar moet nog eerst uitvogelen hoe en wat. Schijnt allemaal niet zo makkelijk te zijn.
Succes verder met het opkweken.

Groetjes.
Dalmatee

5 bedankjes

Berichtdoor Esther op 30 maart 2013 13:17

Ziet er goed uit!

hier hebben de babyvarentjes (Cyathea milnei) de winter niet overleefd :( Ik heb niets meer over.
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 30 maart 2013 14:55

Wat erg voor je Esther. Jammer hoor.

P.s. Respect voor alle mensen die met zo veel toewijding en geduld hun tijd kunnen steken in het opkweken van deze (en andere) plantjes waarbij het toch allemaal heel erg traag gaat. :applaus:
Buiten het feit dat ik een kort lontje heb ;) heb ik ook heel weinig geduld en tesamen is dit natuurlijk geen goede eigenschap om me met zoiets bezig te kunnen houden. Beetje jammer wel. Ik zaai ook wel eens iets maar dit moet bij mij snel vooruitgaan en snel resultaat opleveren en niet oneindig veel van mijn aandacht opslorpen dus dat beperkt al meteen ook het aantal planten dat voor mij zou weggelegd zijn voor zo'n experimenten. :D
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Dalmatee op 30 maart 2013 15:49

Hitch heb je al brandnetel geprobeerd? Gaat super snel :thumb_up:

Groetjes.
Dalmatee

5 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 30 maart 2013 16:15

haha da's nog is een idee en dat groeit overal!!! Kun je daar geen gezond soepje van maken? Oh ja, heb ik ineens genoeg spul om biologisch bladluizen en andere zuigbeesten te bestrijden.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Dalmatee op 30 maart 2013 16:41

Kijk nog meerdere vliegen in een klap. Overigens herken ik genoeg in je eerdere verhaal. Daarom heb ik heel wat zaailingen op zolder staan, onder het raam op het zuiden met de voetjes in het water. Als ik dan na een tijdje weer boven kom om het water bij te vullen, ben ik altijd verrast door de groei.

Groetjes.
Dalmatee

5 bedankjes

Berichtdoor plasta op 30 maart 2013 20:53

Jouw verhaal Hitch, klinkt mij ook heel bekend in de oren.
Vandaar dat ik in mijn tuintje merendeels grote aankopen heb staan. Ook ik heb niet het geduld om 10 jaar ofzo te wachten eerdat de tuin volume heeft. (Is natuurlijk ook een kwestie van hoeveel je kan en wil uitgeven aan je tuin)
Dit is mijn eerste kweekpoging en zie het meer als een eenmalig iets voor erbij en dan met name ook nog met soorten die je bijna nergens kan kopen. Zo heeft het voor mij pas zin, het moet wat speciaals zijn. Iets gangbaars zal ik nooit proberen, dat is voor mij zonde van de tijd.
Mijn ervaring met (jonge) boomvarens tot nog toe is, dat je je bijna geen fout kan/mag veroorloven. Het kan bij wijze van spreken in 1 dag voorbij zijn met de hele collectie. Je zal altijd alert moeten blijven met die mooie dinosaurusboompjes :mrgreen:

Ff nog wat anders, iemand ervaring met Aptus Bioshark Soil Attack Liquid? http://aptus-holland.com/nl/bioshark-producten/bioshark-soil-attack-liquid/
Dit zou een biologisch middel zijn o.a. tegen onze geliefde varenrouwmug. Nematoden werken wel goed maar zijn maar beperkt houdbaar. Ik bedoel: je moet ze bestellen en zo ongeveer meteen gebruiken (levende wezens).
Een middel in een flesje dat je in de kast hebt staan, zou prettiger zijn.
Daarom heb ik een 100ml flesje besteld van dit spul en wil het gaan toepassen, maar ik zal het maar niet meteen bij alle plantjes doen :fluiten:

Raymond
plasta

146 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Boomvarens en varens