Jouw verhaal Hitch, klinkt mij ook heel bekend in de oren.
Vandaar dat ik in mijn tuintje merendeels grote aankopen heb staan. Ook ik heb niet het geduld om 10 jaar ofzo te wachten eerdat de tuin volume heeft. (Is natuurlijk ook een kwestie van hoeveel je kan en wil uitgeven aan je tuin)
Dit is mijn eerste kweekpoging en zie het meer als een eenmalig iets voor erbij en dan met name ook nog met soorten die je bijna nergens kan kopen. Zo heeft het voor mij pas zin, het moet wat speciaals zijn. Iets gangbaars zal ik nooit proberen, dat is voor mij zonde van de tijd.
Mijn ervaring met (jonge) boomvarens tot nog toe is, dat je je bijna geen fout kan/mag veroorloven. Het kan bij wijze van spreken in 1 dag voorbij zijn met de hele collectie. Je zal altijd alert moeten blijven met die mooie dinosaurusboompjes
Ff nog wat anders, iemand ervaring met Aptus Bioshark Soil Attack Liquid?
http://aptus-holland.com/nl/bioshark-producten/bioshark-soil-attack-liquid/Dit zou een biologisch middel zijn o.a. tegen onze geliefde varenrouwmug. Nematoden werken wel goed maar zijn maar beperkt houdbaar. Ik bedoel: je moet ze bestellen en zo ongeveer meteen gebruiken (levende wezens).
Een middel in een flesje dat je in de kast hebt staan, zou prettiger zijn.
Daarom heb ik een 100ml flesje besteld van dit spul en wil het gaan toepassen, maar ik zal het maar niet meteen bij alle plantjes doen

Raymond