bubbelplastiek

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: bubbelplastiek

Berichtdoor lapalmeraie op 29 sep 2010 09:07

Met het ouder worden, worden ze ook winterharder. De meeste kans heb je dus met een groter exemplaar. Hem eerst afharden zoals bommetje gedaan heeft is wel een slimme zet ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor ick op 29 sep 2010 11:35

@ Robke,

Maakt dat zeil rondom je Phoenix Canariensis het niet erg donker? Of ga je dat nog vervangen door noppenfolie/bubbelplastic?
Ik probeer het altijd 's winters zo licht mogelijk te houden voor mijn buiten overwinterende exoten: transparant dak en noppenfolie, meer niet. Misschien is het niet nodig, maar ik kan me zo voorstellen dat zoveel mogelijk licht toch wel belangrijk is, zeker in de toch al zo donkere wintermaanden.

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 29 sep 2010 21:26

volgens mij ligt er wel een transparant dak op hoor .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor ick op 30 sep 2010 11:10

Hoi Bart,

Dat zie ik wel, maar ik bedoel het zeil eromheen. Dat laat vrijwel geen licht door en als er dus alleen licht van boven komt, lijkt het me toch wel heel donker daarbinnen. Maar zoals ik al zei, misschien is het ook niet nodig, dat weet ik niet. Ik doe het in ieder geval anders (en dat gaat goed).

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 30 sep 2010 11:24

vorig jaar had ik bij de hele koude dagen het hele tentje met laminaatondervloer geisoleerd en hebben de palmen geen licht gehad, het was misschien ook maar 3 dagen...

daarnaast was altijd de onderste helft, bovenkant en achterkant dicht, dus ook erg weinig daglicht. Nu werd dit natuurlijk wel weer gereflecteerd door het folie van de ondervloer.

M.a.w. ik denk dat alleen licht door het dak ruim voldoende is.
bommetje

26 bedankjes

Berichtdoor robke op 30 sep 2010 18:13

Ja bovenaan zijn het 2 polycarbonaatplaten,ik weet eigenlijk niet of het goed of slecht zal zijn,denk persoonlijk dat de lichtinval genoeg zal zijn door het dakje.
Ben wel van plan om enkel alles toe te doen rond om rond als het vriest.Nu enkel nog een zoektocht houden achter licht of warmtekabel,ben ook van plan om nog eens 1 basjoo met stam van een 1 m 80 een afdakje rond te doen en met lichtslang te werken of eventueel ook een warmtekabel.
De scheuten die uit de grond groeien ten opzichte van de uitgeplante overwinterde stammen groeien véél vlugger,enkele exemplaren zijn bijna even groot,alleen de dikte van stammen verschilt nog,wil het wel nog eens wagen :)
robke

10 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming