Moest ik van jou zijn zou ik deze als het moest kunnen ergens binnen zetten in een berging ofzo,anders zou ik de lichtslang rond die verpakkingsfolie doen alhoewel ik liever vliesdoek gebruik,met die folie kan er niet echt veel tocht door.Ook zou ik hem wel meer naar boven toe de veren toebinden,met tape werkt dit uitstekend!En die veren dan ook afdekken,in pot nu en dan eens controleren van watergift.
Mijn Canariensis verleden jaar zonder problemen overwintert in volle grond,eerst maak ik een houten geraamte errond,palen toch een 30 cm in de grond zetten zodat het geheel niet gaat vliegen met de soms hevige wind.Dan bind ik de veren toe met tape zodat de veren
naar boven gericht zijn,dan wikkel ik 2 vliesdoekken rond de veren en de stam (dit om de veren niet te verbranden van de lichtslang),daarboven een lichtslang van 150 watt,dan nog eens een vliesdoek erboven,rond het houten geraamte wikkel ik eerst bubbelfolie,bovenaan een dik stuk plastiek folie (groene die ze rond serre's doen) en dan nog eens alles afsluiten met een blauw zeil om alles droog te houden.
Geen enkel probleem gehad verleden jaar en deze staat in soms heel heftige wind.
Ik heb er nu een digitale thermometer in geplaatst zodat ik niet iedere keer moet gaan controleren van temperatuur.De lichtslang werkt als het begint te vriezen met een timer die ik een half uur aanzet en dan een 2 a 3 uur uitlaat naargelang de temperatuur.
dit is mijn manier

- Houten geraamte rond Canariensis
- DSC_0001.jpg (208.03 KiB) 4730 keer bekeken