Hier heeft het ook behoorlijk gesneeuwt, gisteren was het hier in de achtertuin - 6,5 graden en in de voortuin -7,8 graden. Vanmiddag was het hier -2,4 graden en nu is het 1 graden, het kan raar lopen.
De lichtslang doet ook zijn werk waar hij op de grond ligt bevriest de grond niet dus het zal ook wel iets helpen de stam warm te houden.

Dit jaar doe ik een test met de Cyathea medullaris, deze schijnt onbeschermd -3 graden te kunnen hebben. Ik heb hem ingepakt met een speciale schapen wollen deken en deze lijkt ervoor geschikt te zijn. Gisteren toen het -6,5 graden was was het binnen de deken + 4 graden, wel hebben de bladeren schade opgelopen dit is niet te voorkomen daar de kroon iets meer dan 4 meter in diameter is.
Als deze test slaagt met de medullaris gaat hij volgend jaar de volle grond in om te kijken hoe hij zich dan gaat houden.

Zoals de weersvoorspelling er nu uitziet hier in Amsterdam tot begin januari schijnt het niet meer onder de -1/-2 graden te komen en dag temperaturen 5/6 graden, ik kan alleen maar hopen dat het ergste voorbij is.