kans op nachtvorst

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: kans op nachtvorst

Berichtdoor p e t e r op 18 apr 2010 21:54

Davy schreef:eens een vraagje voor jullie: lopen bij jullie de bananen al terug uit waar slechts een stomp meer van over was?? Bij mij nog niets. Ik heb een grotere musa op reserve staan binnen. Wanneer zouden jullie die buiten planten?

Bij mij begint een basjoo die in de herfst uitgeplant was en enkel beschermd is geweest met een mulchlaag terug uit te lopen vanop de grond. Wat ik wel doe is er in de lente een omgekeerde aquarium of grote glazen pot over zetten voor extra warmte.

Patty schreef: Ik moet zeggen dat ik dit de moeilijkste tijd vindt, ze kunnen overdag naar buiten maar 's nachts nog niet. Het is bij mij alles of niets, of naar buiten en daar blijven of binnen laten staan.
Patty

Ja, ik vind dit ook. Het wordt vaak te warm overdag in de berging (30°) maar s'nachts bevriezen ze.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 18 apr 2010 22:00

Wat ik wel doe is er in de lente een omgekeerde aquarium of grote glazen pot over zetten voor extra warmte.

Hey dat is nog een leuk idee! Ik weet niet meer waar m'n basjoo precies zit :roll: maar volgende keer zet ik een bamboestokje net naast m'n stam zodat ik weet waar ik het aquarium moet zetten. Bedankt!

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Davy op 18 apr 2010 22:04

Dat is pas een idee zeg! Ik heb nog wel eentje liggen. Een paar zelfs! Nu zit er totaal geen leven in. We leren weer bij!
Davy

12 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 19 apr 2010 07:56

ik hoop dat de kans op nachtvorst vlug voorbij zal zijn , want nu is het heel wat gesleur om iedere dag een deel planten buiten te zetten en ' s avonds terug binnen .
groetjes
LIly-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor Patty op 19 apr 2010 11:06

Inderdaad! Mijn man werd gek van me, elke keer als ik vroeg wil je de planten naar binnen/buiten zetten. Daarna heeft mijn zoon, de lichtere, uit zichzelf naar buiten en binnen gezet maar inmiddels heeft hij er ook geen zin meer in. Snap ik goed hoor, hij is pas 11. Voorlopig staan ze dus binnen en doe ik het rolluik elke dag open en dicht ha ha. De kleintjes heb ik op karretjes staan en die rij ik heen en weer.
Kortom het is een hoop gedoe! Volgende week gaan de nachttemperaturen omhoog heb ik me laten vertellen.
Patty
Patty

29 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 19 apr 2010 11:18

bij jullie zijn de temperaturen idd nog iets te gevaarlijk! Ik heb gisteren men basjoo uitgeplant die nu samen staan met men sikkimensis. Men maurelli wacht ik nog. Vannacht is het hier minimaal 3.2 graden geweest.
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 01 mei 2010 15:44

Komende woensdag gaan we mogelijks weer onder 0°C 's nachts :evil:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 01 mei 2010 17:24

lapalmeraie schreef:Komende woensdag gaan we mogelijks weer onder 0°C 's nachts :evil:

Ai, en m'n boontjes zitten al in de grond :( :evil:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor amourath op 01 mei 2010 17:31

lapalmeraie schreef:Komende woensdag gaan we mogelijks weer onder 0°C 's nachts :evil:

Vroeger al, maandag op dinsdag en dinsdag op woensdag... vriezen zal het wel niet doen hier, maar 3 graden is ook erg koud :? Blij dat ik nog geen bananen in volle grond heb gezet...!
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Tropical Bart op 01 mei 2010 18:48

inderdaad :evil:
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Tropical Bart

7 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming