Winterbescherming bananenplant

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Winterbescherming bananenplant

Berichtdoor draco op 13 okt 2009 00:40

nog ff een vraagje over die peuken
moeten het peuken zijn van "gerookte" sigaretten of kan ik gewoon de sigaretten in water doen en wat laten staan en dan zeven ????
dit omdat ik niet rook en als het geen gerookte moeten zijn , dan kan ik evengoed pakje gaan halen en zo een voorraadje maken voor als het echt nodig is
draco

Berichtdoor TropiRo op 13 okt 2009 06:54

Het mogen oude of nieuwe sigaretten zijn, dat maakt niet uit. Ik gebruik zelf shag wat ik dan op de aarde strooi, met de regen die valt kan het meteen inwerken in de grond en als ze dan naar binnen gaan met een aantal dagen is de nicotine al werkzaam.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor draco op 13 okt 2009 11:26

TropiRo schreef:Het mogen oude of nieuwe sigaretten zijn, dat maakt niet uit. Ik gebruik zelf shag wat ik dan op de aarde strooi, met de regen die valt kan het meteen inwerken in de grond en als ze dan naar binnen gaan met een aantal dagen is de nicotine al werkzaam.

als ik dus bij de kruidenier een pakje roltabak ga halen en dit in het water laat weken en dan zeven dan heb ik mijn produkt om die vervelende vliegjes te lijf te gaan ?????
welke verhouding gebruik je dan : hoeveel water voor bijv 1 pakje roltabak ???
draco

Berichtdoor lapalmeraie op 13 okt 2009 12:19

Zoals ik het begrijp weekt Ro de tabak niet.
Gewoon een plukje door de bovenlaag van de potgrond heen mengen en bij het watergeven gaat de rest vanzelf. Toch Ro?

Ik van die vliegjes van het weekend ook eens met de stofzuiger tegen het lijf gegaan: Ghostbusters :lol:
Leek heel effectief. Maar 's avonds zag ik ze er weer heel wat vliegen. Letterlijk dan.

Vrgr
LP
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 13 okt 2009 13:45

Ik van die vliegjes van het weekend ook eens met de stofzuiger tegen het lijf gegaan: Ghostbusters

:lol: :lol:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 13 okt 2009 16:51

Christophe schreef:
Ik van die vliegjes van het weekend ook eens met de stofzuiger tegen het lijf gegaan: Ghostbusters

:lol: :lol:

:lol: , je kan ze ook achter laten als je gaat verhuizen, kadootje voor de nieuwe bewoners :lol:

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 13 okt 2009 16:55

lapalmeraie schreef:Zoals ik het begrijp weekt Ro de tabak niet.
Gewoon een plukje door de bovenlaag van de potgrond heen mengen en bij het watergeven gaat de rest vanzelf. Toch Ro?

Klopt helemaal Niek.

@Draco, je moet zelf kijken hoeveel je erbij gooit, als het water licht bruin is is het genoeg. Dacht dat je met 1 pakje ongeveer een 200 liter nicotine water kan maken. Koffie kan ook want cafaine is schadelijk voor mensen en beesten maar niet voor de plant.

Gr, Ro

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 13 okt 2009 17:14

ow bedankt LP! Kga dus mogen opletten met de lasiocarpa maar sinds ie binnen staat groeit ie weer als een speer! heb juist een kleine scheutje gestekt van men basjoo als back up. wel jammer dat er geen scheute gekomen zijn van men sikkimensis in volle grond. Ze voorspellen -1 voor donderdagnacht.
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 13 okt 2009 22:52

-1°C aan de grond. Dus dat zal nog wel meevallen vermoed ik hoor. Overdag loopt de temperatuur ook nog goed op.
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor draco op 14 okt 2009 00:47

TropiRo schreef:
lapalmeraie schreef:Zoals ik het begrijp weekt Ro de tabak niet.

Klopt helemaal Niek.

@Draco, je moet zelf kijken hoeveel je erbij gooit, als het water licht bruin is is het genoeg. Dacht dat je met 1 pakje ongeveer een 200 liter nicotine water kan maken. Koffie kan ook want cafaine is schadelijk voor mensen en beesten maar niet voor de plant.

Gr, Ro

nu kan ik ff helemaal niet meer volgen
Ro , je spreekt over 1 pakje is voldoende voor 200 liter nicotine water , dus kan je niet anders doen dan de tabak op te lossen in water en dit "gefilterde" water dan toevoegen aan je planten , want als je zoals je zegt kijkt als het water lichtbruin word het voldoende is , dan kan dit niet wanneer je de zuivere tabak op de aarde gooit en dan water bijvoegt , want als je de planten water geeft trekt het water in de planten en zowiezo is de plantaarde al donkerbruin/zwart , dus kan je niet zien als het lichtbruin is
Maar Niek spreekt over de tabak gewoon over de aarde van de plant gooien en dan zal nadien wanneer je water bijvoegt de tabak zijn werk doen
Wat ik ga doen , is een pakje roltabak kopen en daar een aftreksel van maken op waterbasis en dit dan gebruiken als ik zie als er "beestjes" zijn
draco

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming