Ivan schreef:met een open bovenkant vervliegt de warmte toch direct?
Warmte raak je toch zo kwijt in zo'n plastic hokje. De lichtslang straalt genoeg warmte uit om de palm boven het vriespunt te houden.
Ivan schreef:met een open bovenkant vervliegt de warmte toch direct?
![]() | 82 bedankjes |
Hitch schreef:Euh,... niet de laatste 2-3 jaar.
Bedoeling was om er een bigbag overheen te trekken maar ik zit zonder. Tegen vorst kunnen ze namelijk echt wel goed maar het moet dan wel liefst droog zijn dus niet met een pak sneeuw op de bladeren of eerst regen en dan vorst. Dan verliezen ze bladeren of ze worden zo lelijk dat ik ze er in het voorjaar zelf afknip. Maar het is al gebleken dat als ze er zelfs zo erg aan toe zijn dat de speren en al er uit komen ze evengoed redelijk snel terug herpakken met nieuwe groei. Ik ga straks even 4 paaltjes kopen en dan nog een bigbag, dan ben ik gerust. Enkel voor de grote trouwens, die kleine heeft nog nooit bescherming gehad en staat er toch al een jaar of 6-7.
Dat stammetje van die grotere baart me wel wat zorgen omdat dat zo bestaat uit openstaande schubben zeg maar en ik als de dood ben dat daar water in blijft staan wat dan zou kunnen bevriezen en dat lijkt mij allesbehalve gezond dus ik rep me straks even naar de winkel voor alle zekerheid.
![]() | 156 bedankjes |
Remy schreef:Ivan schreef:met een open bovenkant vervliegt de warmte toch direct?
Warmte raak je toch zo kwijt in zo'n plastic hokje. De lichtslang straalt genoeg warmte uit om de palm boven het vriespunt te houden.
![]() | 65 bedankjes |
![]() | 65 bedankjes |
![]() | 65 bedankjes |
![]() | 65 bedankjes |
![]() | 65 bedankjes |
![]() | 24 bedankjes |
Ivan schreef:Remy schreef:Ivan schreef:met een open bovenkant vervliegt de warmte toch direct?
Isolatie is het sleutelwoord maar met open bovenkant kun je stoken tot je een ons weegt en brandt de verwarming meer dan strikt noodzakelijk. Beetje als kachel binnen aan zetten en de deuren open
![]() | 82 bedankjes |
![]() | 156 bedankjes |
Keer terug naar Winterbescherming
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten