wie is al begonnen ???

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: wie is al begonnen ???

Berichtdoor Christophe op 29 nov 2009 22:06

lapalmeraie schreef:Dadelijk staan we allen op kerstavond Musa's uit te graven :lol:

Of nog beter ... we kunnen ze laten staan en hangen daar onze kerstversiering aan. Kerstballen aan de bladeren :lol:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Pietn op 30 nov 2009 11:59

haha :lol: leg maar al de cadeautjes onder den bananenboom :lol:
Pietn

7 bedankjes

Berichtdoor amourath op 30 nov 2009 14:06

Zoals je wil:

Afbeelding

:lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor zaagmans op 03 dec 2009 20:08

Nou voorlopig nog geen sporen van de winter te bekennen. Dat vinden onze palmen natuurlijk wel lekker :) Natuurlijk is 15 dagen vooruit kijken niet heel erg betrouwbaar, maar het zegt wel iets in ieder geval.

draco schreef:toch oppassen met februari en zelfs maart ook nog hoor
tijdens deze maanden kan het tijdens de nacht nog hard vriezen hoor
mijn planten die binnen staan zullen toch maar ten vroegste opnieuw buiten gaan begin - half april hoor

Absoluut waar, ik heb vorig jaar ook nog een keer in april de ramen van de auto moet krabben :lol: Maar daar hebben we het overblijfsel van het water uit de waterkoker voor. Dom? Klopt, maar ik heb zo'n hekel aan ijs op m'n raam dat ik hem nog liever in zou slaan :lol:

Afbeelding
zaagmans

1 bedankjes

Berichtdoor amourath op 03 dec 2009 21:46

Zacht weer ja, alleen die regen mag nu wel eens ophouden... m'n palmen krijgen natte voeten en net als ik houden ze daar niet van. Als het zo lang blijft regenen heb ik soms als gedacht om tijdelijk plastic op de grond te leggen maar dan krijg ik rap schimmel vrees ik... bah. Moeilijk!
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 03 dec 2009 22:18

Maar daar hebben we het overblijfsel van het water uit de waterkoker voor.

Ik vul gewoon een emmer water met koud water, gooi deze over de ramen en zet de ruitenwissers meteen aan zodat het niet opnieuw aanvriest. Ik doe dit al tien jaar (wagen is tien jaar) en nog nooit problemen mee gehad. Kokend water zou ik nu niet gebruiken ...

Ik herinner me nog dat een buurman die net aan het krabben was me dit zag doen en meteen zag wegrijden met de wagen. Je had zijn gezicht moeten zien. :) De dag erna stond hij er zelf met een emmer water :lol:
Absoluut waar, ik heb vorig jaar ook nog een keer in april de ramen van de auto moet krabben

Ze zeggen wel eens dat als de ijsheiligen voorbij zijn (begin of midden mei geloof ik) dat het erna niet meer zal vriezen en je dus je boontjes mag zaaien. Mijn bananen gaan al vroeger buiten, en als het s'nachts vriest, even weer binnen.

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 04 dec 2009 00:23

Ik heb dat ook eens geprobeerd: heet water over de ruit. Ideaal, alles ineens weg.... totdat je begint te rijden. Ineens vroren m'n ramen weer volledig toe. Niet echt handig tijdens het rijden :roll:
Nu dus maar weer de ouderwetse diehard methode...krabben ;)

Het schijnt dat als je een aardappel doorsnijdt en hiermee je ramen insmeert ze niet meer zouden bevriezen... nog niet geprobeerd. Ik weet niet of het überhaubt een verbetering is, misschien ze je dan nog steeds niets door de ruiten, maar nu door de vettigheid :lol:
Is zo'n grootmoeders truucje hè...

Mooi overzicht van het weer trouwens zaagmans.
Van welke site komt dat?

Vrgr
N
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 04 dec 2009 00:39

Ik heb dat ook eens geprobeerd: heet water over de ruit. Ideaal, alles ineens weg.... totdat je begint te rijden. Ineens vroren m'n ramen weer volledig toe. Niet echt handig tijdens het rijden
Nu dus maar weer de ouderwetse diehard methode...krabben

Je moet antivries in je ruitenvloeistof doen. Als je begint te rijden spuit je er je ramen mee in. Het is niet meteen honderd procent, maar het helpt goed. Ook de wagen even laten draaien voor je vertrekt en de algemene verwarming aanzetten. Het helpt allemaal een beetje, en je kan zo wegrijden. Welja, bij mij werkt dit toch.

Of gewoon je hoofd door je zijraam steken en zo rondrijden :lol:
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor videomaster op 04 dec 2009 02:40

offtopic
lapalmeraie schreef:Ik heb dat ook eens geprobeerd: heet water over de ruit. Ideaal, alles ineens weg....

Heb ik ook eens gedaan... en de ruit was weg :? mag je echt niet doen hoor! kans dat de ruit barst is danig groot.
Greets Videomaster Thailand Isaan forum
videomaster

31 bedankjes

Berichtdoor amourath op 04 dec 2009 10:12

videomaster schreef:offtopic
lapalmeraie schreef:Ik heb dat ook eens geprobeerd: heet water over de ruit. Ideaal, alles ineens weg....

Heb ik ook eens gedaan... en de ruit was weg :? mag je echt niet doen hoor! kans dat de ruit barst is danig groot.

Jups, kleine barstjes zetten uit door het grote temperatuursverschil en *klak*. Bij warm water krijg je ook vervelende aandamping... koud water is beter :)
Nog beter: een stuk karton op de voorruit 's nachts, of gewoon doen zoals ik en de auto binnen zetten tussen de palmen en bananen :mrgreen:
amourath

112 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Winterbescherming