Vandaag mijn Tetrapanax uit zijn winterbescherming gehaald. (eerste keer dat ik een Tetrapanax overwinterd heb) De stam ziet er prima uit maar het lijkt alsof de groeipunt wat zachter dan normaal is. Is dit normaal na de winter? Deze punt is sowieso heel de winter kurkdroog gebleven en is niet rot. De groeipunt ziet er verder gezond uit. Oh ja, ik heb alle tetrapanaxtopics hier al bekeken maar daarmee kom ik er niet aan uit.
Laatst bijgewerkt door iwanito op 09 apr 2013 17:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Hij kan best wel wat vorst hebben, je zou met je hand iets dichtgeknepen over het groeipunt kunnen gaan om te kijken of het loslaat, zoniet dan zal het wel gaan groeien en anders maakt de plant meestal onderaan nieuwe punten. Mijn planten hebben zelfs nog een jonge bladeren welke goed zijn dus zo sterk is ie wel.
Nou de groeipunt laat absoluut niet los. Dan ga ik er maar van uit dat deze eerste overwintering succesvol is geweest en begin ik dit jaar met zo'n 80 cm stam! Joehoe!
En inmiddels kan ik mijn eigen bericht hierboven volledig tegenspreken. Zojuist nog eens goed gekeken naar de groeipunt en die laat dus wel los. De bovenste 3 cm van de stam is helemaal zompig en kwam er zo af. Nu zit ik dus met een tetrapanax zonder groeipunt... Ik heb een half petflesje over de kop van de stam gehangen zodat het niet gaat rotten omdat er water op blijft staan. De stam zelf ziet er nog gezond en mooi groen uit. Hoe nu verder?