Flush Cycas

In deze rubriek kan je al je vragen kwijt in verband met palmvarens zoals Cycas, Dioon, Zamia, en andere palmvarens

Re: Flush Cycas

Berichtdoor kristof p op 24 aug 2010 18:31

mijn kleine C. revoluta in de tuin heeft onlangs toch ook maar eens besloten dat hij nieuwe blaadjes wil. raakte wel tijd. is de eerste keer in 3 jaar tijd dat ik beweging zie in deze plant (dacht al dat hij van plastiek was :roll: )
hopelijk harden de bladeren nog genoeg af voor de komende winter :?
Bijlagen
cycas.JPG
cycas.JPG (274.47 KiB) 5003 keer bekeken
kristof p

23 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 24 aug 2010 20:02

Staat toch onder dezelfde tent en bescherming als je brahea :lol:
We hebben nog ff de tijd kristof,is bijna september dus nog tijd voor de indian summer :D
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Berichtdoor kristof p op 24 aug 2010 20:06

ja maar dat is geen tent maar enkel een afdak om de brahea droog te houden....temperatuur is snachts dezelfde als buiten. enkel tijdens de dag als de zon schijnt is het wat warmer onder het afdak...

gr
Kristof
kristof p

23 bedankjes

Berichtdoor KevinC op 24 aug 2010 20:59

Mooi ;)

Ik heb in Zuid-Frankrijk een paar weken geleden ook een mooie gezien in een tuincentrum. Stam van ongeveer 30cm geloof ik:

Afbeelding
gsm-foto, daarom slechte kwaliteit. ;)

Heb er ook een paar gezien met een stam van 2m, jammer dat die geen nieuwe kroon aan het aanmaken waren. Dat had ik wel eens willen zien. :o

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC

60 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 27 aug 2010 06:44

Zoals ik een aantal dagen terug al meldde, bij mijn Cycas komt ook wat leven in de brouwerij. Vooralsnog heb ik er vier kunnen zien.

Afbeelding
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor hent v op 30 aug 2010 11:41

Grad85 schreef:Nee deze heb ik 2 jaar geleden gekocht.
Ik mix altijd zelf de grond ,3 delen goede potgrond,1 deel brekerszand,1 deel zandbakzand ,wat lavakorrel en 1 deel perliet.
Verpotten om de 3 jaar.
Wat Henny bedoelde is om water op een schotel te gieten en niet altijd via de bovenkant
om de wortels naar water te laten zoeken,heb je ook minder last van die kl*tevliegjes,omdat de bovenlaag droog blijft.
In de winter matig water geven zoals met alle planten die je koud overwinterd.
Een keer in de maand geef ik water zodat het er onder uit loopt,in de zomer dan.

Hoi

vanaf eind maart giet ik om de week water op de schaal en wat de plant na 1 dag niet heeft opgenomen gooi ik weer weg.Dat is de 1e keer maar heel weinig en word meer na 'n paar keer gieten.
Mijn plant is 55 cm stam met bladeren van 3 jaar eraan en staat in pot van 70 l en drinkt zo 3 l water in 1 uur als hij er aan gewent is.Hij staat in de winter in de serre en krijgt alleen in november en december geen water.

Gr Hent
2e Pinksterdag 5 juni 2017 in Haps
http://www.exotischeplantenbeurs.tk
hent v

33 bedankjes

Berichtdoor Dalmate op 02 sep 2010 15:56

Vandaag even gekeken bij de Cycas familie in de volle grond en een van de kleinere heeft besloten dit jaar toch maar een nieuwe kroon aan te maken. Voor de rest was het dit jaar erg stil bij de Cycassen.

Groetjes.
Dalmate

0 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 02 sep 2010 16:21

Hent[/quote]
eind maart giet ik om de week water op de schaal en wat de plant na 1 dag niet heeft opgenomen gooi ik weer weg.Dat is de 1e keer maar heel weinig en word meer na 'n paar keer gieten.
Mijn plant is 55 cm stam met bladeren van 3 jaar eraan en staat in pot van 70 l en drinkt zo 3 l water in 1 uur als hij er aan gewent is.Hij staat in de winter in de serre en krijgt alleen in november en december geen water.
Hent[/quote]

Dat lijkt me dan wel een hele grote plant ! 3 l in 1 uur ! dorstige jongen zou ik zeggen !.
Ik zal dit volgend jaar ook proberen toepassen , nu veronderstel ik dat het al wat laat is om daar mee te beginnen - hij staat ook al in de veranda omdat ik bang ben dat de grond te nat zal worden en dan die koude nachten erbij !
groetjes
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 14 okt 2010 20:29

zou ik mijn cycas nog buiten kunnen laten of zou ik hem toch beter al op de onverwarmde logeerkamer zetten ?
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 14 okt 2010 22:16

De mijne staat nog buiten maar wel gedeeltelijk onder de dakgoot om hem wat droger te houden. Wanneer het echt gaat vriezen komt hij aan de andere kant van het schuifraam te staan ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Palmvarens (Cycas, Dioon, Zamia, ...)