open exoten weekend (24 en 25 aug 2013)

In dit forum worden de forumuitstappen, exotische planten beurzen en gezamenlijke aankopen (acties) gepost.

Re: Open tuinen

Berichtdoor Rob op 07 maart 2013 00:45

Ik was wel van plan er een of enkele te bezoeken dit jaar (en was al kort 'in gesprek' met Erna).
Nu ik niet meer zo schrik van (de meeste van ) jullie gezichten en jullie een beetje gewoon zijn aan mijn slappe gezwets durf ik het wel aan :lol:
Mocht er tzt iemand mee willen rijden dan is ie van harte welkom, op voorwaarde dat mijn kofferbak van mij blijft - leeg heen, vol terug :thumb_up:

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Re: Open tuinen

Berichtdoor jos944 op 07 maart 2013 22:12

lapalmeraie schreef:Leuk idee!
Hoewel iedereen altijd welkom is om mijn tuin te bekijken is hij nu veel te jong om echt open te stellen voor zo'n initiatief. Dat is iets voor over een paar jaar :)

Pieter73 schreef:Super initiatief Peter :thumb_up:
Ik hoop dat er veel aanmeldingen komen. Zelf ben ik vorig jaar pas verhuisd dus ben nog bezig met de infrastructuur : bamboefolie ingraven, tuin op de juiste hoogte brengen, bestraten,... Een deel is al af en ook staat er al wat beplanting, en de open dagen zijn pas eind augustus. Ik zal eens kijken of er tegen die tijd wat te bekijken valt maar ik vrees dat het voor mij nog wat te vroeg is. Ga natuurlijk wel heel graag ideeën opdoen en andere exotenliefhebbers ontmoeten :)

ron schreef:TOP idee mijn tuin is hier nog te jong voor en vooral veel te klein voor.
Als je hier met tien man in de tuin staat kan je de planten niet meer zien :lol:
maar het lijk me zeker leuk om andere tuinen te bekijken.

Persoonlijk vindt ik juist de jonge tuinen/kleine tuinen erg interessant.
Niet iedereen heeft een grote lap grond maar een mediterrane/exoten tuin/ jungle bouwen op een paar vierkante meter is denk ik nu juist waar we allemaal van kunnen leren.

:-) dus kom op ook al heb je maar 1 brugmansia staan.. dan nog vindt ik het de moeite waard.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Re: open exoten weekend

Berichtdoor Rico op 09 maart 2013 20:33

Je bent hier welkom hoor Jos! Maar als je voor begin juni komt neem je dit :
:-) dus kom op ook al heb je maar 1 brugmansia staan.. dan nog vindt ik het de moeite waard.
wel terug ben ik bang :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 09 maart 2013 23:58

Rico schreef:Je bent hier welkom hoor Jos! Maar als je voor begin juni komt neem je dit :
wel terug ben ik bang :lol:

Hahaha.. zon een brugmansia en een gezellig gesprek.. misschien met een palmpje erbij :-) hahaha
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 10 maart 2013 00:53

p e t e r schreef:Hoi,

We zijn van plan om via palmvrienden in eerste instantie en aanvullend met nog andere exoten forums een soort van open exoten dagen te organiseren.

Welke andere exoten forums? Er is er toch maar 1 meer. :fluiten:
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 10 maart 2013 01:15

Ik ben reeds volop aan het rondmailen :).

De eerste tuinen zijn al ingeschreven :thumb_up: .
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Ladymacsalsa op 10 maart 2013 02:18

Beste mensen.,
Super idee als je adressen en tel erbij hebt kan er dan misschien een ritje van gemaakt worden
waarbij je meerdere tuinen van elkaar bezoekt op een dag . Kom zelf uit Enschede het scheelt mij dan ook benzine en kan veel leren en zien .Vaak heb ik ook auto clubdagen (Zomers) en zou dit kunnen combineren met een bezoek aan een of meer van mijn palm vrienden als ik na b.v. een telefoontje welkom ben indien ik er in de buurt ben . Zelf heb ik geen hele grote tuin met veel te zien ., maar een ieder die in de buurt is , is altijd ook buiten de tuindagen welkom .
Weet alleen niet of er een lijst is waar je je forumleden of je tel of adres kenbaar kunt maken zou leuk zijn denk ik zelf .

Als ik in en buiten Twente ben en ik zie een palm in de tuin denk ik altijd O zou daar een forumlid wonen ? , het langsrijden is al een leuke bezigheid maar dichterbij kunnen komen en kennismaken met elkaar geeft meer voldoening er hoort dan ook een gezicht bij de tuin of palm.

Dus hoor ik graag hoe men er over denkt .

Vr groetjes Cleemy (ken al veel namen maar de gezichten heb ik er niet bij )
Ladymacsalsa

13 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 maart 2013 10:47

We hebben in het verleden al eens gesproken over een soort van kaart met wie waar juist woont Cleemy. Echter was niet iedereen daar echt voor gewonnen omwille van diefstal gevoeligheid. Nu kun je ook wel per lid zien waar hij/zij woont (indien ingevuld) maar dat vergt toch meer zoekwerk dan een kaart.

Omgekeerd kun je natuurlijk wel altijd een oproep doen indien je ergens naar toe gaat.
Zo kunnen andere leden met interesse spontaan aanbieden om de tuin eens te bezoeken. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 14 maart 2013 21:40

Wij gaan deze twee dagen ook toevoegen bij onze andere opentuin dagen, meer hierover op onze website.
Je kan ook op tuinadvies-digituin bij danny2 meer foto's van onze tuin vinden.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 14 maart 2013 21:54

Bedankt Danny.

Ik heb je toegevoegd.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Uitstappen, beurzen en acties