Na twee weekends opentuin toch wat ontgoocheld, geen enkele exotenliefhebber gezien.De bezoekers, tot nu toe ongeveer 160, valt wel mee en zijn verwonderd zoveel apparte planten te zien, hopelijk volgende zondag, op de eerste tropische zondag van dit jaar enkele echte exotenfans.
Ik had het geluk enkele palmvrienden in onze tuin te mogen verwelkomen, een hele verademing om eens te kunnen praten over onze planten met vrienden die dezelfde hobby hebben.. dus bedankt Nicky, Geert en Exotenvriend om onze tuin een bezoekje te brengen !
Over de 2 dagen hadden we ook rond de 160 bezoekers in totaal, vooral zondag was het erg druk, in Keiem was er zondag dan ook nog een grote rommelmarkt zodat parkeren voor sommigen een probleem was. Zowel zaterdag als zondag hadden we schitterend weer. Zaterdag kwam de zon erdoor rond de middag, zondag hadden we de ganse dag zon.
Zowel Rudi als ikzelf waren doodmoe, ik lag gisteren om 9 u al in bed...
Ik ben gisteren naar de open exotentuin gaan kijken in Meise bij bamboo kwekerij Vivax,heel imposante tuin met heel veel bamboo soorten klein en groot,er staan ook vershillende palmbomen en enkele bananen,het is een prachtige verzorgde tuin,met dank aan de eigenaar ben ik nu in het bezit van een Musa Tibet
Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon
ik ben de laatste jaren in het algemeen een beetje ontgoocheld in de opengestelde tuinen. ik kom eigenlijk maar weinig tuinen meer tegen waarvan ik een echt woooowwww gevoel krijg. De meeste tuinen krijg ik meer en meer de indruk dat het vooral de kassa is die telt. Vroeger vond je nog echt prachtige tuinen waar je nog speciale plantjes kon kopen, nu vind je dat minder en minder.
In al de jaren dat ik al open tuinen ga bezoeken is de tuin van Erna toch mooi nummer 2, de mooiste tuin vin ik persoonlijk nog altijd hof nymphea in zwevezele. Jammer genoeg is dit al een aantal jaar een saaie grasvlakte met een nog saaiere nieuwe villa op.
Dus voor mijn persoonlijke criteria( een echt wooowww gevoel, plantjes kunnen kopen en er eens over babbelen), staat de tuin van Erna op eenzame hoogte.
Tja, en zondag dan de eerste exotenliefhebber, palmvriend voor dit jaar mogen begroeten. Luc, nogmaals bedankt voor je komst, denk dat we beiden tevreden waren, had de verwarming ietsje hoger gezet zodat alles ook echt exotisch was.
Hallo Danny Het was zeker de moeite en ook interessant , veel opgestoken Kan het iedereen aan bevelen , jouw tuin is zeker de moeite waard En zelfs nog een paar mooie planten gescoord Samen met het mooie weer wat kan een mens nog meer wensen grt , tot een volgende