Allemaal dank voor je reacties en tips.
Een kwekerij op kleine schaal beginnen is dus niet rendabel kan ik hieruit concluderen, wsch kost het vooral geld en zal ik dus vooral op hobby-niveau uit moeten blijven oefenen.
Natuurlijk moet ik eerst genoeg ervaring op doen, ik had ook niet het plan om daar nu al mee te beginnen. Mijn áller eerste zaadje is nét ontkiemt

maar meer inventarisatie voor mogelijkheden in de toekomst.
Ik weet dat mensen met een beperking bij kwekerijen kunnen werken. Dit heette voorheen de sociale werkplaats.
Dit zijn mensen die vaak ook verstandelijk beperkt zijn en aangewezen op eenzijdig, duidelijk werk. Bijvoorbeeld plantjes inpakken.
Dat moet je ook kunnen. Je moet daar de aandacht/concentratie voor kunnen opbrengen en bij houden en juist bij dergelijk werk, omdat het zo weinig prikkelend is, kan ik dat nog geen half uur.
functies als deze zijn ook besproken, je word niet zomaar 100% arbeidsongeschikt verklaard namelijk. De arbeidsmarkt bied geen werk dat geschikt is voor mijn specifieke beperkingen en daarom wil ik voor mezelf gaan beginnen. Dus dat is ook een belangrijk aspect van mijn vraag.
Maar wel bedankt voor de tip. Mijn situatie is nu eenmaal erg ingewikkeld. Ik zal iig eens uitzoeken of er ook ander werk te doen is bij kwekerijen of iets op vrijwillige basis, dat ik iig die ervaring op kan doen.
en ik ga uiteraard gewoon door met mijn hobby