Een toegankelijke uitleg over de systematiek voor geïnteresseerden vind je trouwens hier:
http://palmvrienden.net/toonwellens/algemene-informatie/systematiek-en-naamgeving-van-planten/
Ook ik vind dat spelling een belangrijke indicatie geeft over de geloofwaardigheid van een schrijver maar dan met name voor websites!
Lang niet iedereen is even handig op vlak van taal maar op een forum ligt het accent toch veel meer op de uitwisseling an sich. Spelling zegt niet noodzakelijkerwijs iets over de ervaring met de planten. En laat het daar nu net om gaan hier.
Zo heb ik persoonlijk meer bedenkingen bij mensen die zichzelf al vrij snel als expert bestempelen maar in feitelijk gewoon de ervaring van anderen napraten. Nu, één ding is handig daarin, het is geen exacte wetenschap. Niemand heeft de wijsheid in pacht op dit vlak. Wat voor de ene werkt, kan bij de andere juist weer helemaal anders uitpakken. En daar ligt denk ik de echte wijsheid. Het openstaan voor andere ervaringen.

Om terug te komen om de juiste naamgeving; ik denk dat vele leden ook erg mobiel zijn. Letterlijk dan. Het nakijken van bronnen op de smartphone is minder snel gedaan dan op de PC. Niet zelden is de intieel getypte tekst spoorloos verdwenen bij het terugkeren naar het juiste tabblad.
Zolang het voor iedereen maar duidelijk is waar het om gaat denk ik dat we er zijn.
Zeker wanneer de wetenschappenlijke naam gebruikt wordt. Bij de algemene benaming is de verwarring vaak veel sneller gemaakt.
En nu graag weer on topic