lapalmeraie schreef:Welke zenders heb je er eigenlijk bijgenomen Rob?
Hier had ik al 2 eenvoudige (dus enkel temp) liggen van de vorige TFA en bij de nieuwe Diva plus zat er eentje met display en vochtigheid. Die is echter alweer gesneuveld.![]()
Ik zou dus ook geneigd zijn om de simpele variant te kiezen wegens meer solide?
Nu hang deze ook niet echt beschut ofzo, wat dus blijkbaar wel echt noodzakelijk is.
Met 2 zenders nu heb ik er ook eentje buiten hangen als referentie.
Onder de glijbaan van de kinderen. Lekker droog dus, 1,5M vd grond.
Enkel met de zon er vol op vertekent het beeld natuurlijk iets.
De andere zender zit volledig in de kern van de canariensis gestoken.
Dit verklaart natuurlijk ook waarom ik tot 7°C verschil meet met de lichtslang aan, die zitten er vlak rond. Maar goed, het is ook juist daar dat die temp nodig en belangrijk is. In de uithoeken van het hok zal het maar een paar graden schelen.
Wel opvallend is dat de temperatuur in de hokjes constanter is en vaak zelfs iets lager ligt dan buiten, iig bij positieve temperaturen. De koude lucht blijft als het ware wat hangen maar vormt zo ook een buffer wanneer het buiten wel zakt.
De eenvoudige Niek.
Bij een eerste inspectie vind ik ze redelijk solide - batterij compartimentje heeft zelfs een rubberen afdichtring. Ik heb hem opgehangen onder het semi-dichte split bamboe afdak, zodat ie redelijk beschut hangt van wind, zon en neerslag.
Wel heb ik al geconstateerd dat als ie toch iets nat is, dat de temp dan enigszins lijkt te schommelen onder invloed van de regen (op zich normaal).
Dat van die hokjes heb ik nog niet geconstateerd...ik gebruik semi open constructies met bamboemat - en die zijn redelijk luchtdoorlatend - en zie vermoedelijk daarom geen verschil (nu is het <0.5° verschil in de Butia).
Mocht het nog gaan vriezen en ik genoodzaakt ben de kokers moeten insealen met krimpfolie, dan zal ik er op letten.