Afscheid van het forum

Plaats hier de felicitaties aan de jarige Palmvrienden of maak een praatje over andere zaken dan exotische planten.

Afscheid van het forum

Berichtdoor Hitch op 13 dec 2013 15:30

Jongens, hierbij neem ik afscheid van het forum. Bedankt voor alle toffe samenkomsten, alle toffe mensen en al de dingen die ik hier heb mogen leren. Ben net tot de constatatie gekomen dat wanneer je hier tegenwoordig een mening geeft zonder daar iemand persoonlijk voor aan te vallen dat genoeg reden is voor een bepaalde moderator om je bericht maar gewoon te verwijderen. Zoals ik de moderator ook gezegd heb, als de vrije meningsuiting die hier op dit forum al die jaren hoog in het vaandel werd gedragen niet langer getolereerd word omdat deze niet rechtlijnig loopt met deze van deze moderator en dan maar gewoon verwijderd word is mijns inziens een grens bereikt.
Spijtig maar ik trek er dan ook een lijn onder wat mij betrefd.
Ik wens éénieder van jullie nog veel plezier hier op het forum en vooral in de tuin. Ik heb er alleszins vele jaren plezier aan beleefd.

Ik zie jullie nog wel eens op de beurs bij Canna banana of zo.

Groetjes :thumb_up: ,

Michael
Hitch

156 bedankjes

Re: Afscheid van het forum

Berichtdoor lapalmeraie op 13 dec 2013 19:51

Jammer dat je het zo op pakt Michael maar ik heb begrip voor je beslissing.

Voor alle duidelijkheid onze moderators zijn net als jullie bovenal grote liefhebbers van de exotenhobby en investeren heel wat uurtjes van hun vrije tijd om dit forum aangenaam en bruikbaar te houden. En dat is zeker geen eenvoudige opgave.
Geschreven taal komt lang niet altijd even goed over als bedoeld werd. Lang niet alles is even zwart wit. Iedereen handelt ter goede trouw. Zéker onze moderators die bij zo'n beslissingen zeker niet over één nacht ijs gaan.
Om zaken niet te laten escaleren, zoals op zo vele andere fora vaak wel gebeurt, wordt daarom voor een diplomatischer oplossing gekozen. Juist de gemoedelijke sfeer welke Palmvrienden zo uniek maakt bewaren we maar al te graag.

Daarbij wil ik benadrukken dat iedereen (!) hier welkom is, ongeacht de ervaring, kleur of taal zolang de inbreng maar oprecht en respectvol verloopt.

Omdat er daarmee m.i. voldoende gezegd is hierover zal ik ook hier een slotje op zetten.
Zo kan alle aandacht weer naar de essentie gaan; onze passie, de planten.

Fijne avond nog
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Keer terug naar Felicitaties en gebabbel