Palmbomen naast de schutting van de buren

Plaats hier al jouw vragen en ideeën specifiek over tuininrichting, vijvers, bouwwerken, meubilair,...

Re: Palmbomen naast de schutting van de buren

Berichtdoor pampie op 28 jul 2025 23:23

Vrij laat maar toch nog wel ff leuk om dit topic omhoog te halen denk ik. Ik zie hier leuke en nuttige reactie's. En idd valt een TR. Fortunei en aanverwanten niet onder bomen. Maar toch heb ik nu bij een stuk grond van 5x5 (groot tuinhuis verwijderd) dat is vrijgekomen toch weer rekening gehouden met de 2 meter hartafstand op de buren.
Maar ik weet niet meer hoe ik in het verleden hier foto's heb geplaatst. Ik denk dat een filmpje makkelijk is. De tuin is ondertussen al flink gegroeid in het 'oude' deel sinds 2018. Nu dus een stuk van 5x5 erbij die ik vol kan planten. :lol:
pampie

8 bedankjes

Berichtdoor pampie op 28 jul 2025 23:35

Rob schreef:Een goede buur is beter dan een verre vrind.... :thumb_up:

Hier meerdere Trachys binnen 1m van de erfgrens maar tevens P. nigra en P. bissetti.
Beide buren volledig vooraf geinformeerd ook over de bescherming toegepast.
Kernwoord hier is 'vooraf'.

Ja want als ze nog geen 20 jaar staan dan kunnen de buren en/of eventuele nieuwe buren nog moeilijk doen. Juridisch gezien valt het gelukkig niet onder boom, maar iedereen hier weet ook wel dat ze flink kunnen uitdijen. :fluiten:
pampie

8 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 29 jul 2025 10:37

Ik heb ze net achter de scheiding muur aangeplant in 2012. Nu staan ze bijna tegen de muur en zijn vrij hoog geworden ;)
Ook ik krijg nieuwe buren [jonge mensen] de oude buren vonden de palmen prachtig :thumb_up:
De nieuwe buren vinden het tot nu toe wel leuk al wonen ze voorlopig nog niet in het oude huis dat een stevige renovatie tegemoed gaat.
Ik hoorde wel dat ze al vonden dat ze erg hoog waren en ze een kinder wens hebben! Tegenwoordig worden vijvers en bomen uit voorzorg al weg gehaald :fluiten:
Afbeelding
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1031 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Tuininrichting