herstel fortunei!

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: herstel fortunei!

Berichtdoor lapalmeraie op 29 jan 2013 23:18

Ricardo schreef:
lapalmeraie schreef:Ik herken het probleem, ook bij mijn nog veel kleinere Trachy (stam ong een dikke meter) is de volle kroon bijna ontembaar :roll:
Daarom heb ik er gewoon een paraplu boven gezet, handvat komt tot ong de speer en dan met ijzerdraad aan de stam gemaakt tegen het opstijgen en aan de buiten kant enkele koorden van de punt van de plu schuin naar beneden zoals scheerlijnen van een tent.
Werkt perfect en staat muurvast. :thumb_up:

Zou je hier eens een foto van kunnen plaatsen, mijn plu valt steeds ondanks dat ik het goed aan de stam vast heb gemaakt (komt door de harde wind soms)

In mijn album zie je de foto's ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 06 feb 2013 20:53

:welkom: leuk
bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 25 feb 2013 20:41

bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor Nollie op 27 feb 2013 23:08

lapalmeraie schreef:
Ricardo schreef:
lapalmeraie schreef:Ik herken het probleem, ook bij mijn nog veel kleinere Trachy (stam ong een dikke meter) is de volle kroon bijna ontembaar :roll:
Daarom heb ik er gewoon een paraplu boven gezet, handvat komt tot ong de speer en dan met ijzerdraad aan de stam gemaakt tegen het opstijgen en aan de buiten kant enkele koorden van de punt van de plu schuin naar beneden zoals scheerlijnen van een tent.
Werkt perfect en staat muurvast. :thumb_up:

Zou je hier eens een foto van kunnen plaatsen, mijn plu valt steeds ondanks dat ik het goed aan de stam vast heb gemaakt (komt door de harde wind soms)

In mijn album zie je de foto's ;)

Wat doen jullie moeilijk. Ik heb de paraplu verlengd met een bezemstok (en breed plakband). En de bezemstok vastgezet aan de stam (2 touwen). Super stevig. In januari brak alleen de bezemstok door midden door de wind. Maar de rest van de steel zat nog vast.

Vanmiddag heb ik alles verwijderd. 1 of 2 graden vorst kunnen de Fortunei's wel hebben.
Nollie

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen