trachy carpus wil niet wortelen

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

trachy carpus wil niet wortelen

Berichtdoor palmboom op 10 jun 2013 17:44

twee jaar terug kocht ik trachys die last gehad hebben van de winter ze zijn in blad en er komen traag nieuwe speren bij maar ze willen niet wortelen ze zijn opgepot en hebben deze winter in de garage gestaan vorstvrij wat kan ik er nog verder aan doen hebben korrels
gekregen om te de bodem actief te maken en koemest ( ze hebben een stam van 1 meter)
palmboom

0 bedankjes

Re: trachy carpus wil niet wortelen

Berichtdoor Ruud op 10 jun 2013 18:20

Palmbooster kan wonderen doen
Het proberen waard
Het lekkerste is toch altijd een Palmke in de hand
Ruud

10 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 10 jun 2013 19:11

De keer dat ik dat had bleek het nadien om een kleikluit te gaan :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor palmboom op 10 jun 2013 22:30

lapalmeraie schreef:De keer dat ik dat had bleek het nadien om een kleikluit te gaan :roll:

de wortels zaten in een kleibal maar zijn volledig gespoeld
palmboom

0 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 11 jun 2013 09:19

Ja, dat heb ik ook gedaan. Maar resultaat na 2,5 jaar in pot, goede aarde, palmbooster, beendermeel en warm overwinteren was dit:

Afbeelding

0,0 groei :roll:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor palmboom op 11 jun 2013 17:38

ik denk dat het zelfde lot zal zijn
heb er ook al beendermeel bij gedaan en palmbooster
palmboom

0 bedankjes

Berichtdoor palmguy op 11 jun 2013 21:45

Hallo,

Ik bleek ook - tot mijn grote spijt - een trachy met kleikluit te hebben gekocht vorig jaar.
Bij het verwijderen van de klei bleken de wortels mee af te brokkelen. Een deel van de klei heb ik verwijderd, een ander deel niet, ik heb de palm veel water, veel beendermeel en guano gegeven, het was duidelijk dat de meeste bladeren werden dichtgeknepen in het begin.
Toch kwam er geleidelijk wat beterschap nadat ik de oudste bladeren - vergeeld - had verwijderd, kwamen er toch een paar frissere groenere nieuwe bladeren en de palm leek zich toch vast te zetten.
Ik heb deze palm vrij goed beschermd deze winter, toch waren de meeste bladeren, behalve dan de nieuwe, vergeeld. Wederom heb ik dit jaar in april een blad of 7 van de oude verwijderd. Dit jaar toch al 2 nieuwe bladeren en een derde opent zich nu, de nieuwe speren groeien vrij snel, de palm staat ook muurvast.
De nieuwe bladeren zijn frisser, groener en helemaal niet dichtgeknepen meer.
Toch hebben de andere palmen met gezonde wortels een meer diepgroene bladkleur, het blijft dus verder aandacht besteden en afwachten wat de volgende winter brengt.
Liever geen kleikluit dat is duidelijk

Succes
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor palmboom op 12 jun 2013 20:36

palmguy schreef:Hallo,

Ik bleek ook - tot mijn grote spijt - een trachy met kleikluit te hebben gekocht vorig jaar.
Bij het verwijderen van de klei bleken de wortels mee af te brokkelen. Een deel van de klei heb ik verwijderd, een ander deel niet, ik heb de palm veel water, veel beendermeel en guano gegeven, het was duidelijk dat de meeste bladeren werden dichtgeknepen in het begin.
Toch kwam er geleidelijk wat beterschap nadat ik de oudste bladeren - vergeeld - had verwijderd, kwamen er toch een paar frissere groenere nieuwe bladeren en de palm leek zich toch vast te zetten.
Ik heb deze palm vrij goed beschermd deze winter, toch waren de meeste bladeren, behalve dan de nieuwe, vergeeld. Wederom heb ik dit jaar in april een blad of 7 van de oude verwijderd. Dit jaar toch al 2 nieuwe bladeren en een derde opent zich nu, de nieuwe speren groeien vrij snel, de palm staat ook muurvast.
De nieuwe bladeren zijn frisser, groener en helemaal niet dichtgeknepen meer.
Toch hebben de andere palmen met gezonde wortels een meer diepgroene bladkleur, het blijft dus verder aandacht besteden en afwachten wat de volgende winter brengt.
Liever geen kleikluit dat is duidelijk

Succes

bedankt in ieder geval voor de tips
palmboom

0 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen