hallo , ik heb nog twee bloembaken vol met al ontkiemde zaaden van trachys (in de aarde ) staan ,ze staan al in de winterstaling .zullen ze het overleven aangezien ze nog niet boven de aarde uitsteken of tog maar beter in huis plaatsen
Ik zou zaden onder de grond -ook al zijn ze al ontkiemd- toch maar flink warm houden. Zaden houden absoluut niet van winterse toestanden. Het kiemproces is immers nog steeds gaande...
Als je in je winterstalling een stopcontact hebt kun je je bakken op een elektrische deken zetten of op een of ander ander device met warmtekabels. Dat kost maar weinig aan stroom en verzekert je van opkomst van je zaden.
Het zou jammer zijn als al je moeite voor niks is.
hallo ;maar goed dat ik ze heb binnen geplaatst er is al flink wat opkomst te zien van trachy zaailingen .om welke soort trachy het gaat weet ik niet ze werden per tros (1080 zaden )verkocht als decoratie materiaal voor maar 7.50. de mevrouw van de bloemenwinkel zei dat het van een dadelpalm was ik denk dat ze veel geld waard zullen zijn ;de eerste trachys met dadels
Bijlagen
10 aug 2013 093.jpg (148.81 KiB) 3818 keer bekeken
Dan vergis je je inderdaad. Chamaerops zaden zien er toch heel anders uit. Zo is het vruchtvlees bijna oranje en zeker niet blauw. Het zaad is eerder ovaal met draadjes (vezels) eraan en niet niervormig zoals Trachy zaad.
Klopt als een bus Zien er goed uit ja met de glans op het blad. De vangplaten die je gebruikt voor varenrouwmug en fruitvliegjes zitten al aardig volgeplakt Edwin