Als ik dat onderin de vaas doe en de wortels van de chamareops gaan dus naar beneden, zitten ze dus in het perliet. Hebben die wortels dan geen aarde/grond om hun heen nodig?
Helaas is perliet onbekend in ons tuincentrum. Is er ook een andere optie om de onderste helft van de vaas mee te vullen? Het moet wel licht zijn. Perliet is overigens wel op internet te bestellen, maar misschien is er iets anders (niet te duur graag) wat ik kan bestellen.
DCM heeft Perlite en in Nederland worden de producten van DCM ook verkocht. Ga eens langs bij een verdeler, als ze 't niet hebben moeten ze 't kunnen bestellen lijkt me.
De palm heeft inmiddels allemaal grote zaden (lijken op groene olijven). Ik weet dus niet of deze wel of niet bevrucht zijn. Toch wil ik er 1 gaan zaaien, wie weet. Hoe diep moet deze in de grond en verder nog tips?
hallo, Als de zaden nog groen zijn is he veel te vroeg om te zaaien. Meestal zijn de zaden rijp februari-maart van het volgend jaar. Ze zijn dan meer paars gekleurd. Dus het zaad rustig aan de chamaerops laten hangen.