Palmen in kas, water?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: Palmen in kas, water?

Berichtdoor hexina op 07 nov 2011 08:48

ik giet de antartica ook nog regelmatig maar nu hoeft het weer even niet het regent hier en is harstikke vochtig
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Johann0r op 07 nov 2011 13:59

Ik heb de washingtonia's in de kas maar wel water gegeven. Deze waren vorige week al kurk droog en deze week ook alweer. In de kas vriest het toch niet alleen is het idd wel erg vochtig altijd..
Johann0r

0 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 07 nov 2011 23:44

Dimi, jij hebt ook gelijk, met alle respect voor mezelf, maar als ik ook een tuin had van 2500 m2 dan zou ik in juli al beginnen met de voorbereidingen.

Ik overdrijf een beetje he.

Mijn situatie is heel anders, ik schep 4 a 5 banaantjes uit en pak wat varens en andere tropische vrienden in en klaar is Kees.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 08 nov 2011 10:15

Mijn planten gaan echt pas op het laatste moment naar binnen. en dan staan daar zon paar honderd grote en kleine planten in een klein schuurtje dat tot aan de nok toe is gevuld.grond staat vo en alle muren hebben planken waar ze opstaan.
Om te zorgen dat het vocht eruit gaat heb ik eeb ventilator(Badkamer) die ieder uur een kwartier afzuigd en dan heb ik twee gewone ventilatoren die ieder uur een kwartier rond staan te blazen.
Sind ik dit doe heb ik geen schimmel meer en ook geen speerot bij de palmen.
Als ik dat toch nog bij een palm zou krijgen dan in de wind er niet goed aan kunnen komen.

Marc
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 08 nov 2011 12:26

Waterboyke schreef:Hoe krijgen jullie de potten dan droog voor als het echt gaat winteren ? Dat duurt toch een paar weekjes eer natte potte droog zijn ?!

Eind van de week is het met 15°C bijna warmer dan afgelopen zomer :roll:

Bij mij staan de potten binnen toch bij kamertemperatuur of minstens een graad of 17.
Dus echt kurkdroog moet het dan niet zijn hè. Binnen krijgen ze nauwelijks meer water bij.
De bananen haal ik allemaal uit hun pot en zet ik zo weg. In pot bleek de kluit inderdaad steeds te nat.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen