Zojuist met mijn ouders besloten om vele palm zaailingen te vervangen door grotere exemplaren. Ik wil af van de vele potjes zodat niet overal wat staat. Staat heel erg rommelig en de planten komen zo niet tot hun recht.
Dus voor de verandering maar meteen grotere P.canariensis, P.roebelinii, J.chilensis, E.maurelii, C humilis aangeschaft. Mag meer werken in volle grond

Heb bij Palma verde de P.canariensis, Jubaea's en C.humilis besteld, snelle levering en zien er goed uit.
Ik ben nogal voorzichtig met import planten, de P.canariensis en C.humilis is duidelijk import. Helaas heb ik geen goede ervaringen met import vanwege vorige jaar gekochte P.canariensis. Ik heb bij de Karwei een canariensis gekocht voor 6 euro, thuis opgepot en week later was deze dood.
Nu ben ik voorzichtiger, ik heb ze op zolder gezet, licht en wat water gegeven. Ik weet niet wat de palmen gewend zijn. Ik wil ze oppotten maar ik ben bang dat ze hierdoor een te grote klap krijgen. Bovendien zit er in de pot van canariensis 2 exemplaren. Deze wil ik scheiden maar nogmaals ik ben bang voor de klap dat de plant toch niet haalt.
Wat zijn jullie adviezen?