Wat te doen met import planten?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Wat te doen met import planten?

Berichtdoor s.janssen op 05 apr 2012 23:12

Hallo allemaal,

Zojuist met mijn ouders besloten om vele palm zaailingen te vervangen door grotere exemplaren. Ik wil af van de vele potjes zodat niet overal wat staat. Staat heel erg rommelig en de planten komen zo niet tot hun recht.

Dus voor de verandering maar meteen grotere P.canariensis, P.roebelinii, J.chilensis, E.maurelii, C humilis aangeschaft. Mag meer werken in volle grond :thumb_up:

Heb bij Palma verde de P.canariensis, Jubaea's en C.humilis besteld, snelle levering en zien er goed uit.

Ik ben nogal voorzichtig met import planten, de P.canariensis en C.humilis is duidelijk import. Helaas heb ik geen goede ervaringen met import vanwege vorige jaar gekochte P.canariensis. Ik heb bij de Karwei een canariensis gekocht voor 6 euro, thuis opgepot en week later was deze dood.

Nu ben ik voorzichtiger, ik heb ze op zolder gezet, licht en wat water gegeven. Ik weet niet wat de palmen gewend zijn. Ik wil ze oppotten maar ik ben bang dat ze hierdoor een te grote klap krijgen. Bovendien zit er in de pot van canariensis 2 exemplaren. Deze wil ik scheiden maar nogmaals ik ben bang voor de klap dat de plant toch niet haalt.

Wat zijn jullie adviezen?
Bijlagen
DSCF6311.JPG
DSCF6311.JPG (97.21 KiB) 2607 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Wat te doen met import planten?

Berichtdoor TropiRo op 05 apr 2012 23:37

Kluit schoonspoelen met lauw water en planten uit elkaar scheuren dus geen mes of iets dergelijks gebruiken en daarna weer oppotten.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 07 apr 2012 09:37

Hey Sylvian hebben je ouders ook het virus te pakken ?
Groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 11 apr 2012 13:27

Ja lijkt het wel op ja!! :lol:

Zolang het niet te veel gaat worden vinden ze het niet erg! ;)
En al de zaailingen overal in potjes is ook niets, kan ik beter werken met minder planten maar dan een stuk groter!!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 11 apr 2012 14:28

Hey Sylvian ik heb tussen de grote gewoon kleine staan dan gaat toch de blik naar de grote ,en kan je toch verder kweken je kunt ze ook ingraven met pot succes groeten Francois :thumb_up:
francois eijkhout

84 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen