hoe kan ik mijn palm beter verzorgen?(zie foto's)

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: hoe kan ik mijn palm beter verzorgen?(zie foto's)

Berichtdoor Hitch op 19 feb 2013 12:00

Dit is de mijne, staat altijd binnen. Probleemloze palm en verdraagt de droge RLV binnen 's winters goed. Hij krijgt elke week 2lt water en eens in de maand zelfs bijna het dubbele. Ik heb hem op een onderschaal staan zodat ik kan zien dat ik hem nooit verzuip maar het water komt nooit in de schaal. Het is zelfs zo dat ik soms de hele onderschaal tot de rand vul met water en nog geen kwartiertje later is dat volledig opgezogen.
Bijlagen
DSC00999-800.jpg
DSC00999-800.jpg (48.03 KiB) 2008 keer bekeken
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor thomasc88 op 20 feb 2013 11:24

@ sub T: Is inderdaad vreemd de schimmel, maar ik heb geen kat in huis. Kan dit niet komen door te veel water?

Gr.
thomasc88

0 bedankjes

Berichtdoor thomasc88 op 20 feb 2013 11:28

NickyDP schreef:wanneer je deze nu verpot zou ik toch wachten om mest bij te doen , potgrond bevat voeding voor een 3 tal maanden , en gezien de toestand van de aarde zal het wortelgestel al klappen hebben gehad . i.v.m standplaats niet in direkt zonlicht plaatsen daar houdt deze palm niet van hij doet het beter in halfschaduw . en de luchtvochtigheid kun je op peil houden door de eiland techniek toe te passen de pot op een grotere schaal plaatsen met water in maar niet met de bodem in het water zie : http://palmvrienden.net/lapalmeraie/201 ... chtigheid/

Als ik onderin de pot gewoon de hydrokorrels houd moet dit ook voldoende zijn toch? dan is er ook geen directe aanraking met de palm. Maar als ik de plant wil gaan bemesten moet ik hiervoor speciale palmmest kopen of kan ik dit ook doen met koeienmest?
thomasc88

0 bedankjes

Berichtdoor NickyDP op 20 feb 2013 12:13

bemesten zou ik nog een tijd mee wachten laat je palm eerst op krachten komen en uit stress , koeienmest kun je gebruiken maar dan toch beter wanneer de plant buitenspeelt i.v.m de geur , voeding geven kun je met tal van middelen , diverse leveranciers maar opletten en de juiste dosis geven in de juiste periode . ik gebruik mest in combinatie met vloeibare voeding . i.v.m hydrokorrels bedoel je nog wat hydrokorrels in de schaal met water zodat de pot niet in aanraking komt met het water ? dan is het goed .
NickyDP

21 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 20 feb 2013 13:31

Stinkt de aarde ook als je er aan ruikt? Verhaal komt mij bekend voor namelijk. Een kennis had ook een roebelinii en het water kon daar niet weg. Het vervolg was dat het zo modderig was dat je er zelf moerasplanten op kom kweken. Die aarde stonk zo erg dat het wel leek alsof het water dood was. Mijn Phoenix roebelinii staat in grote kuip maar wel tegen het droge aan, nu krijg die langzaam weer water doordat er meer licht is. Maar in de winter compleet droog. De plant verdampt ook minder dan, daar moet je je watergift op aanpassen.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen