Beste mensen Ik had zins jullie een gazen kas in mijn folks tuin gebouwd voor mijn palmen kweek en voor de winter op slag .
Vlak voor de vorst kwam had ik alles eindelijk klaar ook de een niuwe olie kachel start klaar
ik heb al mijn palmen waaronder bizonderre eigen kweek van jaren er in gezet . gereetschap noem maar op .
Nu is op een zondag midag de lieve jeugd over het hek geklommen en hebben met de kachel liggen klooien . Gevolg de boel in de fik . waar onder ook nog een jerrycan met petroolium 5 liter voor het geval dat ik zonder brand stof zou zitten . Het dak had ik vervangen door poliecorbonaat dubbel glas dus dat wil wel branden en weg smelten
Toen de brand weer klaar was met blussen sloeg op dat moment ook de vorst in de avond toe . Ik heb uit deze half bevroeren puin hoop nog een paar groote arcastrum romanzoff uit weten te plukken met half weg gesmolten potten en af gebrande takken .
Ik goed hoop dat deze niet gekookt zouden zijn heb ik ze mee naar huis genomen en ik krijg de indruk dat heel langzaam uit het hart de speer groenner aan het worden is . Deze palmen waren al 2 meter dertig hoog .
NU is ook mijn seciaal palmen boek er ook bij verbrand dus kan ik niets meer na slaan . Aangezien ik van een invalide uitkering leeg is aan schaf vanalles niet meteen voor de hand liggend en zal nog wel jaren duuren voor dat alles weer als ouds is . verzekering aan gesproken maar ja je raad hetal helaas nop.
Wie kan mij de nodigge info van de boven genoemde palmen geven zo dat ik teminste een begin heb aan hun .Heel veel dank er voor groet joop smit.