Ik heb thuis een 3 tal jaren geleden pitten gezaaid van trachycarpus fortunei en chamareops humilis.
Begin dit jaar( eerste week van januarie) heb ik brand gehad in de veranda waar deze stonden te overwinteren. Een deel hebben het niet overleefd vooral de chamareops humilis, heb er nog maar 3 van over

Door de brand hebben ze veel bladschade gehad, ik denk vooral door de hitte want veel van de bladeren waren gewoon verdroogd. Een dikke 6 weken geleden heb ik ze dus opnieuw verpot in grotere potten want bij de meeste kwam kwamen de wortels erdoor, bladgroei was toen ook zeer duidelijk aanwezig. Ze hebben nu duidelijk een knolletje onderaan hun stam.
Nu is mijn vraag hoe vaak en hoeveel mag ik deze bemesten? Ik heb koemestkorrels liggen en blauwe korrels. De meeste planten hebben minimaal 1 volledig nieuw blad, een gedeeltelijk blad beschadigd door de brand en een nieuwe speer die aan het komen is.
Nog een extra vraag: bij enkele zijn er ook kleine bruine vlekjes in het (nieuwe)blad, bij sommige zelfs kleine gaatjes als het om een ouder blad gaat. Kan dit van slakken zijn? Daar heb ik er veel van

Bedankt!
Veerle.