Aloha,
Mijn man heeft me zelf eraan geholpen toen hij 1 palmboom voor zijn verjaardag wilde.
Al na aanschaf van de eerste trachycarpus wagnerianus besloot hij dat 1 palmboom ook maar alleen is. Dus de dag erna weer naar intratuin en weer een wagnerianus erbij gekocht en ditmaal kwak er ook meteen een cordyline australis red star mee omdat we deze al eerder hebben gehad. Uiteibdelijk kocht ik zelf nog een 2e cordyline erbij.
Voor info omtrent de geschikte palm kwam ik via google op dit forum terecht. En ja als je dan al die palmen, bananen, varens, bamboe en andere tropische planten, bloemen en prachtige tuinen van medeforumleden ziet.......ja idd ik was meteen verslaafd en kijk bijna dagelijks op het forum. Al vrij snel legde ik contact met iemand uit de buurt en kocht ik nog een kleinere wagnerianus en verschillende andere trachycarpus zaailingen en een kleine trachycarpus nainital met stammetje. De zaailingen maken inmiddels allemaal een beginnend stammetje. Ik experimenteerde ook met yucca rostrata en had al vrij snel zaailingen. Die zaailingen werden ook al snel weer geruild. Per post of via een forum uitstap......helemaal te gek is het gewoon. Ik heb zelfs 2 kleine trachys via een website besteld om ze uiteindelijk kado te geven. En deze mensen Benaderen mij ook voor info omtrent hun palmpje...
Ik vind het heerlijk om lekker de tuin in te lopen en om elke palm, varen, bamboe en banaan eens onder de loep te nemen. Eens kijken hoeveel ze vandaag zijn gegroeid. En of er iets bijzonders is.
Vorig jaar april begonnen en samen met de zaailingen heb ik vandaag de dag 55 exotische planten in mijn tuin en op het terras staan. Heerlijk toch.....
Veel mensen die een dagje in onze tuin door brengen complimenteren ons vaak met onze gezellige en sfeervolle tuin.
Een paar cocktails en ik waan me op hawaii....
En van mijn man trek ik me lekker toch niets aan.....