tonnys palm verslaving

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

tonnys palm verslaving

Berichtdoor kolck op 29 aug 2012 15:50

ben tonny 49 jaar jong en al een tijdje op het forum, hier dan wat fotos van mijn palmen ben verslaaft al een tijdje (maar na mijn vacantie in turkije) ga ik ze ook echt verzamelen :P

beginmet poenix roebelinii :Afbeelding
en nu een verwende palm :Afbeelding
veel nieuwe speren: Afbeelding

staat er mooi bij veel nieuw blad mijn washingstonia filifera :Afbeelding

Afbeelding
ook veel nieuw blad bij de phoenix canariensis:Afbeelding

en dan de nieuwe aanwinst de chamaerops humillis :Afbeelding
en in de volle grond :Afbeelding
groeit ook goed :Afbeelding
en vandaag 2 bananen planten weet niet welk type maar hoor ik wel van jullie:Afbeelding
met al uitlopers:Afbeelding
weer verder met een cocos plant kijken hoe lang hij het vol houd zal hem denk ik in een acuarium zetten met een laag water met verwarming om een goede luchtvochtigheid te krijgen
Afbeelding
Afbeelding

dat was het voor nu grt tonny
Laatst bijgewerkt door kolck op 02 dec 2012 13:57, in totaal 2 keer bewerkt.
kolck

2 bedankjes

Re: tonnys palm verslaving

Berichtdoor Maurice op 29 aug 2012 15:55

Ha Tonny,

bij mij begon het ook met een paar palmpjes maar voor je het weet... ;) het is nu zoeken naar een vrij plekje haha. Erg verslavende hobby :)
Maurice

12 bedankjes

Berichtdoor Esther op 29 aug 2012 16:16

Al een hele collectie en inderdaad pas maar op, voordat je het weet heb je ruimte tekort!
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor NickyDP op 29 aug 2012 19:27

je musa (banaan) is een cavendisch dwarf kan ook snel groot worden hier staat hij buiten en hij is al verdrievoudigd , ruim zetten en veel voeding alhoewel het toch al eind augustus is dus raadzaam omgaan met voeding met de overwintering op het oog .
m.v.g Nicky
NickyDP

21 bedankjes

Berichtdoor Rob op 29 aug 2012 20:41

Hurray, weer een verslaafde!

In ieder geval ben je zelf al tot het inzicht gekomen dat je verslaafd bent. Trust me, het word er echt veel gemakkelijker van als je niet meer uit hoeft te leggen dat je >150 km gaat rijden om naar palmtuintje van Mr X te kijken of een speciaal plantje van 5 euro op te halen waar je al een jaar naar op zoek was. Gewoon doen, het is een geweldige hobby!
(iets minder in de winter, maar ook daar zijn ideen voor....)

Laten we hopen dat je voldoende ruimte hebt...mijn 100 M2 is echt wel vol :thumb_up: .
Welkom Tonny!

08/09, -14.7°C__14/15, - 3.6°C__20/21, -9.1°C
09/10, -10.0°C__15/16, - 5.9°C__21/22, -5.2°C
10/11, - 7.9°C__16/17, - 7.9°C__21/22, -6.9°C
11/12, -14.7°C__17/18, - 8.3°C__22/23, -7.1°C
12/13, - 7.9°C__18/19, - 7.5°C
13/14, - 0.8°C__19/20, - 2.8°C
Rob
Beheerder
Beheerder

1136 bedankjes

Berichtdoor Ladymacsalsa op 29 aug 2012 23:51

Mooie collectie maak je geen zorgen voor je denkt heb je ruimte tekort hahahhaha Gr Cleemy
Ladymacsalsa

13 bedankjes

Berichtdoor hexina op 30 aug 2012 20:39

Aloha,

Mijn man heeft me zelf eraan geholpen toen hij 1 palmboom voor zijn verjaardag wilde.
Al na aanschaf van de eerste trachycarpus wagnerianus besloot hij dat 1 palmboom ook maar alleen is. Dus de dag erna weer naar intratuin en weer een wagnerianus erbij gekocht en ditmaal kwak er ook meteen een cordyline australis red star mee omdat we deze al eerder hebben gehad. Uiteibdelijk kocht ik zelf nog een 2e cordyline erbij.
Voor info omtrent de geschikte palm kwam ik via google op dit forum terecht. En ja als je dan al die palmen, bananen, varens, bamboe en andere tropische planten, bloemen en prachtige tuinen van medeforumleden ziet.......ja idd ik was meteen verslaafd en kijk bijna dagelijks op het forum. Al vrij snel legde ik contact met iemand uit de buurt en kocht ik nog een kleinere wagnerianus en verschillende andere trachycarpus zaailingen en een kleine trachycarpus nainital met stammetje. De zaailingen maken inmiddels allemaal een beginnend stammetje. Ik experimenteerde ook met yucca rostrata en had al vrij snel zaailingen. Die zaailingen werden ook al snel weer geruild. Per post of via een forum uitstap......helemaal te gek is het gewoon. Ik heb zelfs 2 kleine trachys via een website besteld om ze uiteindelijk kado te geven. En deze mensen Benaderen mij ook voor info omtrent hun palmpje...

Ik vind het heerlijk om lekker de tuin in te lopen en om elke palm, varen, bamboe en banaan eens onder de loep te nemen. Eens kijken hoeveel ze vandaag zijn gegroeid. En of er iets bijzonders is.
Vorig jaar april begonnen en samen met de zaailingen heb ik vandaag de dag 55 exotische planten in mijn tuin en op het terras staan. Heerlijk toch.....

Veel mensen die een dagje in onze tuin door brengen complimenteren ons vaak met onze gezellige en sfeervolle tuin.
Een paar cocktails en ik waan me op hawaii....

En van mijn man trek ik me lekker toch niets aan..... :P
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor hexina op 30 aug 2012 20:49

Ooooooo ja en yes mijn washingtonia robusta zaden zijn aan het kiemen.... :thumb_up:

Nog meer palmen :lol:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 31 aug 2012 00:35

Inderdaad, het is echt een gekte he Esther ;) Kijk ook maar naar mijn tuin, ben nog maar 4 jaar bezig, in 2009 was het letterlijk nog één groot voetbalveld :D
Dus Tonny, je bent gewaarschuwt hé, werkt echt verslavend onze hobby. Jouw collectie doet mij ook terug denken aan mijn eerste palmpjes en banaantjes :) Zo beginnen we allemaal...
Mooie Chamaeropsjes heb je daar gevonden :thumb_up:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor pepeverstreken op 31 aug 2012 10:24

mooie collectie hoor, voor je het weet heb je te weinig plaats, 4 jaar geleden zijn we begonnen met onze tuin,het staat bomvol, en zoals je zegd, elke dag doe ik ook mijn ronde in de tuin en sta te genieten,
een gezonde verslaving zou ik zeggen
genieten maar :thumb_up:

grts

Pepe
pepeverstreken

104 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Foto album en video