Bamboe in de volle grond

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Bamboe in de volle grond

Berichtdoor Esther op 01 sep 2012 18:57

Ik ga dat proberen. Ik gebruik nu geen wortelbegrenzers en steek en graaf me telkens rot omdat het nooit op de plaats verder groeit waar ik het wil hebben :roll: Alleen als het straks weer veel gaat regenen heb ik natuurlijk wel overal minibeekjes rondom de bamboe (klei + leem in de grond), als de bamboe dan maar niet weg gaat rotten.
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor penamala op 05 sep 2012 21:16

Volgens de bamboe kweker waar ik mijn laatste aankopen deed wortelen de meeste bamboe's niet dieper dan 60 cm. In mijn tuin heb ik echter een groot bladerige soort staan die ik met geen middelen wegkrijg, deze wortelt dan ook meer dan 1 meter diep ...
penamala

0 bedankjes

Berichtdoor penamala op 05 sep 2012 21:17

Volgens de bamboe kweker waar ik mijn laatste aankopen deed wortelen de meeste bamboe's niet dieper dan 60 cm. In mijn tuin heb ik echter een groot bladerige soort staan die ik met geen middelen wegkrijg, deze wortelt dan ook meer dan 1 meter diep ...
penamala

0 bedankjes

Berichtdoor Exotopia op 07 sep 2012 20:22

Grootbladige bamboe die tot een meter diep gaat... hoogstwaarschijnlijk Sasa Palmata...
Exotopia

13 bedankjes

Berichtdoor penamala op 08 sep 2012 21:15

Geen idee welke soort het is maar ik wil hem wel graag kwijt ...
penamala

0 bedankjes

Berichtdoor Bamboe Freak op 12 sep 2012 01:36

Pseudosasa Japonica heeft ook relatief grote bladeren, die woekert ook naarmate omstandigheden met iets minder lange wortelstokken. Maar Sasa Palmata zoals Exotopia zegt lijkt mij 100% het geval te zijn. Bladeren bijna zon breed als 4 vingers.

Ik heb afgelopen zomer nog ergens een scheut van dit soort opgespit voor m'n verzameling en ik moet zeggen dat ik een bamboe nog nooit zo diep heb zien wortelen. We hebben het hier dan over een veengrond in Noord Holland. Ik zat zeker 80-90 cm diep totdat ik een wortelstok aantrof die bij de gekozen halmen hoorde.

Wat je ook kunt proberen is de bamboe uit te laten putten, telkens jonge scheuten wegsnoeien of afbreken. Dan zorg je er voor dat het wortelstelsel uitput en alle energie steekt in het vormen van nieuw loof. Let wel, dit kan wel een paar jaar duren.
Bamboe Freak

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen