In de hokjes worden sommige palmen ook nog eens ingepakt met vliesdoek en lichtslang afhankelijk van de soort ja. Inderdaad de lichtslang liever niet rechtstreeks op de
groene delen van een plant om verbranding te voorkomen, als je te kort bij elkaar draait/wikkelt dan verbranden de bladeren/bladstelen enz... Die beginnersfout heb ik mijn eerste winter ook gemaakt, palm was wel perfect door de winter geraakt maar toch nog alle bladeren kwijt doordat ik alle bladstelen had verbrand waardoor deze toch nog afstorven !
Een truukje wat ik nu gebruik en heel goed werkt is:
-> Eerst maak ik het uiteinde van de lichtslang vast aan het topje van de speer en dan geleid ik de lichtslang verticaal naar beneden rond de speer, eens aan de stam dan begin ik pas echt rond te draaien mooi tegen de stam. Op de stam kan het geen kwaad voor verbranding dat de lichtslang raakt en de speer ook niet want daar is het niet gewikkelt. Als jullie het niet begrijpen wil ik er wel eens foto's van maken (die heb ik nu niet)
Eens ik dan op de grond kom dan wikkel ik vliesdoek rond de stam en samengebonden bladeren en dan pas wikkel ik terug naar boven met de lichtslang en dan enkel rond de bladeren. Daarna doe ik nog een vliesdoek over de lichtslang zodat er niet teveel veel warmte van verloren gaat. Het kleine stukje lichtslang dat dus tegen de speer zit en dus binnenin die ballon vliesdoek zit verwarmt de boel heel goed binnenin en toch geen verbranding mogelijk

Dit laat ik wel niet zo heel de winter zitten, er moet zeker gelucht worden, dat is heel belangrijk ! Als het dus niet of maar lichtjes vriest dan gaat het vliesdoek eraf en het hok open.