Jaak zijn tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Jaak zijn tuin

Berichtdoor jaak op 13 sep 2012 21:18

Bedankt allen voor de complimenten,het goede weer heeft op het laatst nog veel goed gemaakt alhoewel ik twijfels heb of ik dit jaar bloemen zal hebben in mijn gembers en canna musafolia maar het seizoen is nog niet voorbij hé.
@ Michel,laat maar iets weten wanneer je langs komt
@ Stef,goed dat de Assam Orange goed door de winter is gekomen,blijkt dat het toch wel sterke planten zijn,probeer hem toch maar wat binnen de perken te houden maar een gans veld is ook mooi natuurlijk ;)
Mijn planten zijn zo aangeplant dat er genoeg ruimte tussen is zodat ik er gemakkelijk tussen kan lopen wat heel aangenaam is.
Terwijl het seizoen stilletjes aan naar zijn einde loopt kijk ik toch ook al uit naar de exoten ruilbeurs op 28 oktober waar ik ook met wat planten zal staan.

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor jaak op 23 sep 2012 20:57

Gisteren moest ik voor inspectie even op mijn (plat) dak zijn en heb meteen mijn fototoestel meegenomen voor enkele foto's van op hoogte :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de bloem van de Sikkimensis Daj Giant staat op het punt om open te gaan als dit nog lukt tenminste want de tijd begint te korten
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 23 sep 2012 21:19

:thumb_up: Zeer nice Jaak ! Banaantjes zijn nog flink gegroeid :applaus:
De bloem is wat laat helaas, als je hem binnen kan zetten op een warme en lichte plaats kan je ze nog laten verder bloeien zoniet dan zal het niet echt lang meer duren als het weer zo blijft als nu, spijtig hé :(
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor jaak op 02 okt 2012 23:18

hey Dimi,ja er is nog wat schot in de zaak gekomen wat betreft de groei,inderdaad jammer van de bloem maar hij gaat toch de garage in en volg het voorbeeld van die man met zijn vele bananen in Duitsland,die had een gelijkaardig geval en heeft hem koel overwinterd,heeft hem na de winter in pot gezet en de banaantjes zijn zelfs nog rijp geworden dus het proberen waard.

Groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor jaak op 15 okt 2012 21:47

ondanks het mindere weer toch het begin van mijn eerste zelfgekweekte banaantjes (a)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor jaak op 20 nov 2012 22:54

alle bananen staan nu in de winter stalling en de canna's en gembers worden het komende weekend uitgegraven,ondertussen zijn de sikkimensis banaantjes verder aan het rijpen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 20 nov 2012 22:56

Al een mooie collectie aan bananen :thumb_up:
JmC4c

502 bedankjes

Berichtdoor Rico op 21 nov 2012 15:06

Mooi man!

Heb je eerst de banaan sikkimensis opgemeten en toen de berging gebouwd? Past er nog net in zo te zien :lol: :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor jaak op 21 nov 2012 18:33

Jean-Marie,jammer genoeg kan ik niet veel meer uitbreiden met mijn collectie wegens plaats gebrek in de winterstalling en Rico :lol: :lol: het was niet simpel om die zonder kleerscheuren binnen te krijgen,op foto kan je het niet zo goed zien maar de sikkimensis staat schuin 8-) :mrgreen:

Groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor jaak op 25 nov 2012 22:40

Dit zijn waarschijnlijk de laatste tuinfoto's voor dit jaar 2012 en ziet er jammer genoeg nogal kaal uit,de bananen staan al iets langer in de winterstalling en dit weekend zijn de andere vorstgevoelige planten uitgegraven en naar de garage verhuisd.
Afbeelding

de winterjasmijn staat volop in bloei Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de boomvarens blijven zolang mogelijk buiten staan en wanneer nodig worden ze op een karretje geplaatst en binnen gereden,na de vorstperiode kunnen ze evensnel weer buiten
Afbeelding

en dan nu de winter stalling,ik ben trots dat ik kan zeggen dat ik alle planten heb binnen gekregen (a) het zijn er meer dan vorig jaar :fluiten: ik heb dan ook in de hoogte gewerkt 8-) :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ondertussen ben ik ook bezig geweest met het bouwen van een propagator en heeft zijn testfase met glans doorstaan,de propagator is gemaakt van een bureaulade,rondom isolatie van 2cm dik,de voorkant is een dik plexiglas,een warmtekabel van 50 watt,een regelbare thermostaat en digitale thermometer voor kontrole

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video