Rico schreef:Hopelijk geraak ik nog een deel kwijt op de ruilbeurs want de serre staat nu al vol , en ik moet alles nog binnenhalen
Ik weet zeker dat dat lukt.
Alles uitladen en naast/achter de auto zetten en dan gewoon weg rijden

Zo zal het zeker lukken ja
maar had er graag wel iets voor in de plaats gekregen

@ Palmsection: Musa sp. tibet is op dezelfde manier beschermd als basjoo hier (met een hoop stro).
De hoofdstam was volledig weg, maar er kwam al zeer vroeg een scheut boven de grond dit jaar, zelfs voor er groei was in de basjoo's. En dit was dan nog maar een jonge plant.
Dit jaar heb ik daarom nog wat tibet's uitgeplant, deze ga ik ook beschermen als basjoo.
Die op de foto achter de hibiscus sweet caroline, tegen het huis zijn sp. tibet, nu wel wat lelijk door de wind, maar ze zijn steviger van blad dan basjoo.
En dan heb ik nog een 2de plant van tibet uitgeplant die van een moederplant komt die al enkele jaren in volle grond overwinterd. (deze staat tegen de muur in die smalle verhoogde border)
Deze ga ik allemaal buiten laten , stam afsnijden op 1m en dan een hoop stro er rond en over.
Van de gembers blijven de meeste buiten ja.
Cautleya spicata, Hedychium densiflorum en Zingiber mioga krijgen geen bescherming, alle andere soorten worden beschermd met een laag hakselhout en bladeren met een stukje plastiek op zodat ze droog blijven.
Sommige gaan binnen overwinteren , en van gevoelige soorten houd ik een reserve plantje binnen, moest er wat met de moederplant mis gaan.
Gr,
Sven