Omdat ik echt Amerikaans gezind ben, zou ik graag in de toekomst palmen plaatsen die van ginds bekend zijn.
Zijn er nog andere Palmen die bekend zijn zoals de sabal minor die winterhard zijn?
Groetjes Ben
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 65 bedankjes |
![]() | 5 bedankjes |
![]() | 93 bedankjes |
![]() | 41 bedankjes |
![]() | 43 bedankjes |
![]() | 11 bedankjes |
Sodiac schreef:Bedoel je met Amerika de Verenigde Staten? Of mag het ook heel Noord-Amerika/Zuid-Amerika zijn?
![]() | 5 bedankjes |
Troy schreef:Washingtonia Filifera vind ik ook een prachtige palm. Meeste gaan vaak voor de Robusta omdat die in Nederland iets beter groeit. Maar als je 2 volwassen planten naast elkaar zet vind ik de Filifera toch vele malen mooier.
Rhapidophyllum Hystrix & Sabal Minor zijn 2 palmen waar ik zelf hele goede ervaringen mee heb en die ik al jaren in de volle grond heb staan. Het beste plant je deze aan als ze al een beetje formaat hebben want op zaailingen kun je jaaaren wachten voordat het iets wordt. Let erop dat je een goede sabal minor te pakken hebt er zijn vele kruisingen op de markt en dit is bijna niet aan de plant te zien maar beïnvloed de winterhardheid enorm. De Minors met de blauwe gloed op het blad en waarbij geen stam vorming te zien is zijn het hardste.
![]() | 5 bedankjes |
Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten