Amerikaanse Palmen

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Amerikaanse Palmen

Berichtdoor Benneke op 30 nov 2012 10:41

Omdat ik echt Amerikaans gezind ben, zou ik graag in de toekomst palmen plaatsen die van ginds bekend zijn.

Zijn er nog andere Palmen die bekend zijn zoals de sabal minor die winterhard zijn?

Groetjes Ben
Benneke

5 bedankjes

Re: Amerikaanse Palmen

Berichtdoor Marc_S op 30 nov 2012 11:18

Rhapidophillum hystrix, maar deze heeft veel warmte nodig om te groeien en groeit heel l
langzaam.
Sabal minor heeft het zelfde probleem. Hij groeit heel lengzaam en heeft een hele warme plek nodig.

Groeten

Marc
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 30 nov 2012 12:08

Vriendelijk bedankt, ga een bestandje aanmaken en alles eens aandachtig lezen. :thumb_up:
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor Esther op 30 nov 2012 12:24

Sabal minor kan -10 hebben. Ik heb 'm een aantal jaar gehad, ik vond de groeisnelheid wel meevallen het ene jaar 2 bladeren het andere 3, ik spreek dan wel over een grote palm geen zaailing. Heeft hier ook de wat zachtere winters overleefd. Vlak voor de eerste winters van -20 heb ik 'm verkocht (geen ruimte, werd te breed). Heeft zomers wel veel zon nodig en warmte.

Afbeelding
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Sodiac op 30 nov 2012 13:40

Bedoel je met Amerika de Verenigde Staten? Of mag het ook heel Noord-Amerika/Zuid-Amerika zijn?
Sodiac

41 bedankjes

Berichtdoor Troy op 30 nov 2012 16:27

Washingtonia Filifera vind ik ook een prachtige palm. Meeste gaan vaak voor de Robusta omdat die in Nederland iets beter groeit. Maar als je 2 volwassen planten naast elkaar zet vind ik de Filifera toch vele malen mooier.

Rhapidophyllum Hystrix & Sabal Minor zijn 2 palmen waar ik zelf hele goede ervaringen mee heb en die ik al jaren in de volle grond heb staan. Het beste plant je deze aan als ze al een beetje formaat hebben want op zaailingen kun je jaaaren wachten voordat het iets wordt. Let erop dat je een goede sabal minor te pakken hebt er zijn vele kruisingen op de markt en dit is bijna niet aan de plant te zien maar beïnvloed de winterhardheid enorm. De Minors met de blauwe gloed op het blad en waarbij geen stam vorming te zien is zijn het hardste. :thumb_up:
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Berichtdoor Troy op 30 nov 2012 17:04

En vergeet de Serenoa Repens niet natuurlijk!
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Berichtdoor Ed's Palmenfarm op 30 nov 2012 19:24

Inderdaad Serenoa Repens tot -11gr. C bij grotere exemplaren in de volle grond. Trage groeier, maar een hele mooie palm.

:thumb_up:
Ed's Palmenfarm

11 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 30 nov 2012 23:07

Sodiac schreef:Bedoel je met Amerika de Verenigde Staten? Of mag het ook heel Noord-Amerika/Zuid-Amerika zijn?

Wel liefst noordzuid Amerika, zoals Texas, California...

Maar er komen ook terug trachys in hoor, dat is niet uit te sluiten :lol:
Benneke

5 bedankjes

Berichtdoor Benneke op 30 nov 2012 23:38

Troy schreef:Washingtonia Filifera vind ik ook een prachtige palm. Meeste gaan vaak voor de Robusta omdat die in Nederland iets beter groeit. Maar als je 2 volwassen planten naast elkaar zet vind ik de Filifera toch vele malen mooier.

Rhapidophyllum Hystrix & Sabal Minor zijn 2 palmen waar ik zelf hele goede ervaringen mee heb en die ik al jaren in de volle grond heb staan. Het beste plant je deze aan als ze al een beetje formaat hebben want op zaailingen kun je jaaaren wachten voordat het iets wordt. Let erop dat je een goede sabal minor te pakken hebt er zijn vele kruisingen op de markt en dit is bijna niet aan de plant te zien maar beïnvloed de winterhardheid enorm. De Minors met de blauwe gloed op het blad en waarbij geen stam vorming te zien is zijn het hardste. :thumb_up:

Hey Troy, als ik me nog goed kan herinneren kan de washingtonia tot -7 verdragen? En niet winterhard?
Benneke

5 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen