ron schreef:mooie plant j-m ik heb zelf twee hymenocallis littoralis staan die lijken er een beetje op
zie
viewtopic.php?f=13&t=8987 Gr. Ron
Ik heb deze ook in volle grond staan

. Ik heb inmiddels, geprobeerd zo goed mogelijk op je topicvraag te antwoorden.
s.janssen schreef:Je bent er wel vroeg bij J-M!!! Niet bang dat de ''echte'' vorst nog tijdje weg blijft als ik zo je winterbescherming zie?
Hier staat nog lekker alles buiten, moet ook zeggen dat er op het moment ook weing van komt

Neen hoor, de bescherming is aanwezig en er is voldoende verluchting aanwezig langs het trampolinezeil -> zit boordevol kleine gaten, dit omdat het water anders blijft staan op je trampoline. Enkel bij strenge vorst zal het nog meer verpakt worden.
De bedoeling van dit alles is kijken hoe de stammen eruit komen na de winter, indien deze verloren zijn, zal enkel snoeiafval de volgende jaren als bescherming dienen en laat ik de stammen gewoon staan. Ik wil enkel zien hoe flink deze wortelkuit zal uitbreiden op deze plaats. Ik heb een reserve binnenshuis in een koele kamer staan. En heb zelfs basjoo staan die ik totaal niet ga beschermen

Het wordt wat teveel om dit alles op te bergen

en is leuk omp te experimenteren, zijn ze verloren, no problem. Volgend jaar weeral een overvloed an basjoo