maurelli binnen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: maurelli binnen

Berichtdoor jaak op 08 dec 2012 17:57

@Bol........volledig droog houden is de boodschap anders loop je het risico op wegrotten,mijn maurelli's en andere bananen staan ondertussen ook meer dan een maand binnen bij een temperatuur van op dit moment 11 graden en krijgen geen druppel water tot ze volgend voorjaar terug naar buiten gaan
Afbeelding

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Roger op 08 dec 2012 20:03

De maurelli en de sikkimensis staan bij mij ook kurk droog op de zolder bij een temperatuur van 10 graden,soms heb je de neiging om wat water te geven (is de eerste keer dat ik ze binnen laat overwinteren) maar voorlopig krijgen ze geen water,misschien volgend jaar als de temperatuur wat hoger is een beetje water geven,maar zoals gezegd voorlopig niks.

Roger
Roger

8 bedankjes

Berichtdoor bol op 09 dec 2012 09:22

hoi jaak groeien de bladeren ook verder van jou maurellie of knip je die continu af
bol

19 bedankjes

Berichtdoor jaak op 09 dec 2012 10:31

daar zit nog steeds groei in maar wel al minder snel dan een maand geleden door dat de temperatuur gedaald is,ik laat het blad groeien tot tegen het plafond en dan knip ik er telkens een halve meter af,uiteindelijk zal hij toch stoppen met groeien en in het voorjaar zal hij opnieuw beginnen met groeien en dan knip ik telkens opnieuw af tot dat die naar buiten kan,maar zonder één druppel water dat krijgt hij pas bij het naar buiten gaan

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Rico op 09 dec 2012 23:42

Ik heb 1 maurelli in de woonkamer staan en eentje op een slaapkamer. de temperatuur zit zo rond de 21 graden in woonkamer en omdat hij nog vrolijk het ene na het andere blad er uit gooit heb ik hem wel een beetje water gegeven. Moet ik evengoed gewoon stoppen met water geven?
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 14 dec 2012 06:52

Rico schreef:Ik heb 1 maurelli in de woonkamer staan en eentje op een slaapkamer. de temperatuur zit zo rond de 21 graden in woonkamer en omdat hij nog vrolijk het ene na het andere blad er uit gooit heb ik hem wel een beetje water gegeven. Moet ik evengoed gewoon stoppen met water geven?

Rico ik raad je aan de Maurellii te verplaatsen naar een koele kamer/plaats met een niet te hoge luchtvochtigheid en waar het rond de 10 graden is. Het is normaal dat die nu gewoon doorgroeit in die warmte en dan heeft die wel water nodig maar alle groei die nu plaats vind is verloren in het voorjaar bij het terug buitenplaatsen. Nu is het veel te donker, zeker in huis en daarom groeit die nu hele langwerpige, slappe, lichtgekleurde bladeren. Die verbranden gewoon buiten in het voorjaar en breken ook af door de minste wind. Ook zal je zien dat hij er zeker niet mooier op word...
Gewoon koel overwinteren in een winterslaap ;) En dan kurkdroog houden !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Rico op 14 dec 2012 21:20

Oke dank je.
Dan gaan we hem verplaatsen.
Probleem is alleen dat ik het in huis nergens kouder heb dan 19/20 graden.
De garage is wel koud. Hier kan het alleen wel tot tegen de 5 graden zakken als het echt koud is. Maar dat is dan toch beter dan te warm?
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 14 dec 2012 22:48

Zo lang het er niet vriest is dat perfect. Mag zelfs stikdonker zijn.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 14 dec 2012 23:41

Idd, garage is perfect. 10 graden is best maar 5 is ook niet erg, zolang het inderdaad maar niet vriest. Maar heel de winter op 5 graden dan takelen ze sneller af, daarmee dat ik rond de 10 graden aanraad. En heeft idd geen licht nodig dus pikke donker mag ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 14 dec 2012 23:44

Hier schommelt de garage tussen de 5/7 graden, soms ook 10 graden.
Ik denk dat ik ze even een week in de woonkamer zet zodat de aarde kan opdrogen. Want dat lukt niet in de garage.

Mensen ideeen?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers