Hoi, nog een korte update voor het eind van dit jaar, het gras is helaas totaal mislukt! Ik had nieuwe grasmatten gelegd na heel veel en zwaar werk, na 30 jaar was het tijd voor renovatie werk, alles ging eigenlijk voorspoedig en dacht een goed adres te hebben van een leverancier van grasmatten, met die matten was ook niets mis mee alleen de gebrekkige info liet achteraf te wensen over, er moest een fosfaat korrel onder voor een snelle hechting van de nieuwe wortels naar de ondergrond, dit hoefde allemaal niet volgens die gast en wellen vond die ook niet nodig, na 3 weken lag nog alles los, er gebeurde dus niets! Later is die korrel er alsnog overgegooid en na ongeveer 8 weken zat het wel vast, maar van groei was geen sprake toen ben ik op het net gaan zoeken naar de beste biomest die er is, en kwam uit bij Herba fertiel, dit is een korrel die op Micro-organismen werkt en wel 4 maanden lang, dacht die moet je hebben was ook erg duur maar na een week zag ik dat het begon te schimmelen en ja iedere week werd het gras minder, heb het bedrijf nog gebeld en die verzekerde mij dat het goed zou komen, mooi niet dus de matten werden compleet weggevreten, uit armzaligheid ben ik maar zaad gaan halen van schaduw gras., en ook dat sloeg maar heel miezerig aan, nu staat er bijna niets meer, dit verhaal speelde zich af in Mei en heb precies 2 keer het [gras] kunnen maaien met een spiksplinternieuwe maaier, maar goed die blijft nieuw op deze manier, moet mij nu door de modder een wegbanen naar de stallingen

Hier lag het een paar weken, de border nog niet afgewerkt,

En hier een zicht op de aantasting,

Niet leuk, denk dat er in het voorjaar gefreesd gaat worden en dan opnieuw inzaaien, van matten heb ik even genoeg gehad!
Nog een terras foto, de planten hebben het goed gedaan dit jaar, mag niet klagen,

De beste wensen Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC