Actueel Weer overzicht

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: Actueel Weer overzicht

Berichtdoor Cumulus op 09 jan 2013 23:01

Zondag gaat er waarschijnlijk een centimeter of twee sneeuw vallen. Mijn ervaring is dat de temperatuur bij een sneeuwdek gemakkelijk lager uitkomt dan de modellen berekenen dus het is zaak om niet alleen de modellen, weerkaarten, Frank De Boosere &C° maar ook de thermometer in je achtertuin goed in 't oog te houden.

Zaterdag ga ik in elk geval mijn waggie's overdekken met grote potten en mijn Arbutus met oude dekens inpakken (de vogeltent past er helaas niet meer over). De rest van de exoten staat in pot en zet ik binnen. De passiebloemen moeten het maar zelf zien te redden en als ze dat doen krijgen ze achteraf een complimentje van me ;)

Verder ga ik met vuilzakken en stokken ondiepe vijvertjes maken waarmee ik ijsblokken kan produceren om wat leuke ijssculpturen/gebouwen te maken die ik met de gekleurde ledspots zal versieren, kwestie van het winteroffensief nog een beetje aangenaam te maken. Er zal waarschijnlijk niet genoeg sneeuw vallen om dat als isolatiemateriaal te gebruiken en mijn anderer plannen uit te voeren maar ik maak er wel het beste van...
Planten, stekken of zaden weg te geven of te ruilen? Bezoek mijn plantenruilplatform op http://www.floraswapper.com
Cumulus

5 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 10 jan 2013 00:42

Remy schreef:Het kan nog steeds meevallen, de voorspellingen veranderen met de dag!

Beterschap!

bedankt.

Ja ik ga ook even van het beste uit.
hoop dat de temperaturen niet verder dan min 5 gaan. Want ik heb alles uitgepakt en met de griep kom ik er echt niet aan toe om voor zaterdag/zondag zaken in te pakken.

Ben dit jaar door allerlij omstandigheden niet op en top in conditie om mijn tuin aan te kunnen :oops:
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor francois eijkhout op 10 jan 2013 08:19

Beterschap Jos !!!
francois eijkhout

84 bedankjes

Berichtdoor Ruudcactus op 10 jan 2013 10:00

Eindelijk een beetje fatsoenlijk weer, zon, droog en niet te koud. Mag van mij wel een poosje duren.
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 10 jan 2013 10:53

jos944 schreef:
Remy schreef:Het kan nog steeds meevallen, de voorspellingen veranderen met de dag!

Beterschap!

bedankt.

Ja ik ga ook even van het beste uit.
hoop dat de temperaturen niet verder dan min 5 gaan. Want ik heb alles uitgepakt en met de griep kom ik er echt niet aan toe om voor zaterdag/zondag zaken in te pakken.

Ben dit jaar door allerlij omstandigheden niet op en top in conditie om mijn tuin aan te kunnen :oops:

van mij ook beterschap !, zelf heb ik een gebroken rib en kan alleen dankzij morfine alle bescherming aanbrengen, de verwachtingen worden steeds kouder vindt ik trouwens :?
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 10 jan 2013 12:01

Ik zou me maar voorbereiden op het ergste. Voorgaande jaren ging het ook steeds zo. Eerst lijkt het een winterprik, dan worden de voorspellingen steeds erger. Dan komt in eens de niet verwachte, maar inmiddels wel verwachte, sneeuw erbij en daaaar gaan de temperaturen de min in.

beter goed voorbereid dan straks balen dat je niet je best hebt gedaan. Bovendien krijgen we een lange rij ijsdagen. Dat maakt ook nog een groot verschil, of planten de kans krijgen overdag te ontdooien of in de vrieskist blijven.

Succes allemaal, we gaan het zien.
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor henno op 10 jan 2013 13:38

Nou e temperatuur die ze voorspellen wordt steeds kouder ook overdag.
Ik ga ze van het weekend ook inpakken.! Beter voorkomen dan dat je er straks spijt van hebt.
henno

9 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 11 jan 2013 00:47

Hier alles klaar om de ijstijd in te gaan. mijn buurman is er ook klaar voor. laat maar komen ...
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 11 jan 2013 00:49

Ja mensen het is nog altijd winter hé ;)
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 11 jan 2013 01:24

turtleboy schreef:Ja mensen het is nog altijd winter hé ;)

Helaas wel, al is de temperatuur het laatste uur terug een graadje gestegen :thumb_up: .
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips