Goede thermostaat stopcontact

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Re: Goede thermostaat stopcontact

Berichtdoor Hitch op 11 jan 2013 10:47

Michel ik heb ongeveer dezelfde maar die van Conrad zijn toch praktischer omdat je ze kunt laten opgaan bij een vast te bepalen t°onder nul en je kan ze instellen tot op 1/10de van een graad. Ik laat bijvoorbeeld de verwarming bij mijn Trithrinax campestris pas opgaan bij -5°C en dus niet vanaf 0°C.
Het enige waar je bij die van conrad wel op moet letten is dat ze eigenlijk niet buitenshuis mogen worden gebruikt en je ze dus uit het vocht moet zien te houden. Die andere uit het voorbeeld van tuinadvies is dus wel vochtbestendig en dus veiliger.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor GeL op 11 jan 2013 12:00

DAg Hitch,

Bedankt voor de tip. De mijne gebruik ik uitsluitend binnenshuis om mijn kweekbakken te sturen. Ik merk wel dat de hysteresis van de Phoenix regelaars zeer hoog is. Ik ga mij zeker enkele van die Conrad regelaars aanschaffen om te vergelijken. Regeling op de 1/10 graad is zeker interessant.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 11 jan 2013 13:11

Bijkomend kan ik ook nog zeggen dat die van conrad veel meer vermogen kunnen dragen (denk zelfs meer dan 3000 Watt?) terwijl het andere exemplaar maar tot 2000 Watt kan trekken. Voor deze laatste dus in theorie althans want toen mijn verwarming in de serre was uitgevallen en mijn op deze thermostaat aangesloten warmeluchtblazer het overnam was de thermostaat binnenin beginnen smelten en vervormen. Ideaal dus voor kweekbakken of één of 2 warmtelampen/-kabels maar hang er zeker niets op als een warmeluchtblazer. Ik ben maar wat blij dat ik er op tijd bij was. Moet er niet aan denken wat er anders met mijn serre en mijn verzameling planten gebeurd was. :o
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor GeL op 11 jan 2013 14:04

De regelaars van Biogreen kunnen ook worden gebruikt om mijn Bio Green Phoenix tunnel blazer van 2800W aan te sturen. De regelaar gaat tot 3000W en kan zowel koelen als verwarmen.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 11 jan 2013 14:21

Nee mijn exemplaar kan maar tot 2000 Watt en zal idd wel specifiek eerder zijn om zaaibeddingen met warmtekabel te warmen oid en kan ook enkel maar warmen dus jij hebt wel een beter toestel maar als ik de prijs en de mogelijkheden bekijk ivm die van Conrad kies ik toch voor deze laatste.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor stefan78 op 12 jan 2013 02:08

Ik heb er enkele weken geleden vier besteld bij tuinadvies.be. Flinke korting gekregen. Bellen en vragen! Zeg dat ze elders goedkoper zijn. Ik heb 10 euro korting gekregen per stuk.
Vandaag heb ik ze aangesloten en geprogrammeerd en ze werken perfect
stefan78

10 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterbescherming