De Lisa van mij ziet nog niet zo uit. Heeft pas 3 blaadjes. Maar ik vind dat blad erg apart maar het zal wel nog even duren voordat je er wat van ziet. Hij groeit erg langzaam.
Heb ook gelezen dat maar 66 % van de lisa zaden uiteindelijk echt lisa blijkt te zijn. De rest wordt een gewone palmetto. Je moet er dus meerdere zaaien om zeker te zijn dat je er een hebt.
Troy, Ik heb twee maal zaden van de Lisa gekregen en 9 planten, dan zal er wel eentje tussen zitten die goed is. Ik heb nooit een plant van iets want als die ene dood gaat kan je weer gaan zoeken voor een nieuwe.
Vanmiddag was ik bij de kruidvat en ik zag een flesje met een palm er op, uiteraard even bekeken! Bleek dat dit een middel was om je prostaat te vergroten en afkomstig was van zaden van de Sabal serrulata. Florida schijnt hier mee te kweken voor dit doel. Maar zijn er ook mensen met dit soort? Ik ben wel benieuwd of dit soort in de handel te krijgen is, of via zaden.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Even weg geweest en retour. Volgens wki is sabal serrulata een synoniem voor sabal palmetto. De bessen van palmetto zouden eetbaar zijn en daardoor een positieve functie hebben met wat je schrijft.... Dat wisten de indianen toen al, hadden wij vroeger in NL ook zo'n plantje,
Gr, kasper...
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
Denk dat het middel gemaakt is van de zaden van Serenoa Repens, dit zou inderdaad de prostaat moeten helpen. Word vaak gezegd dat het om Sabal gaat maar volgens mij is dit niet zo (correct me if im wrong!).