Welk plantje is dit?

Heb jij planten of zaden waar je de naam niet van weet? Plaats hier je foto's en waarschijnlijk kan iemand op het forum je wel verder helpen.

Re: Welk plantje is dit?

Berichtdoor Itrme op 02 feb 2013 16:31

Nody schreef:Het is inderdaad een soort Euphorbia. Ik heb er een paar staan meegenomen met de verhuizing. Ze zaaien zich uit en verspreiden zich door de tuin, maar niet extreem. Ze zijn ook makkelijk te verwijderen.

Zien er leuk exotisch uit, maar zijn toch inheems. Beter dit dan zevenblad of vogelmuur.

Wat heb jij tegen zevenblad en vogelmuur? :lol: Kan je anders een gezonde salade van maken hoor :lol:
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 02 feb 2013 17:37

Wij noemden het mollenkruid omdat mollen dat niet lekker zouden vinden ruiken en dan weg zouden blijven.
Mijn vader had ze vroeger hiervoor in de tuin staan maar of het werkte weet ik niet.
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor Hanselman op 02 feb 2013 21:00

Goedeavond allemaal,

Het geslacht Euphorbia bestaat uit ongeveer 2000 soorten eenjarigen,kruidachtige vaste planten,struiken en talloze succulente soorten die opvallend veel op een cactus lijken. De meeste soorten worden gekweekt om de fraaie schutbladeren. Alle soorten bevatten giftig melksap;het sap van sommige soorten kan bij contact met de ogen blindheid veroorzaken.

m.v.g.
Hans :mrgreen:
Hanselman

30 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantenidentificatie