Wat ik me afvraag, ik zie padden, kikkers en schildpadden gaat dat allemaal samen?? Schildpadden in de vijver lijkt me geweldig, maar eten ze niet al het kikkerdril op, jonge kikkervisjes, salamanders en kleine visjes?? Wij hebben wel wat padden, kikkers, kleine visjes en salamanders in onze vijver maar niet heel veel, daarom ben ik maar niet aan schildpadden begonnen. En gaan ze niet aan de wandel???
Dank je. Scheelt weer een hoop gesleep! En zo te zien komen ze ook nog in bloei of pas heel laat in het seizoen? Ben ook benieuwd naar de dr. Moy en de Alpinia (welke soort?)!
Ja man die gembers hebben het bij jou toch echt wel duidelijk naar de zin zeg. Ik heb 3 soorten staan en hoewel ze wel terug opkomen worden ze nooit groter dan een kleine meter en bloemen krijg ik er niet aan. Nu moet ik wel zeggen dat ik er geen bal aan deed ter beschermming maar vorig najaar heb ik ze eens afgesneden na de eerste vorst, er een pak mulch opgelegd (zo'n 8 cm) en hierover een isolatieplaat om ze droog te houden dus misschien dat ik dit jaar eens iets of wat resultaat ga hebben. Het valt me ook steeds op dat ze erg laat op het jaar pas beginnen op te komen hoewel ze vanaf een uur of 10 in de volle zon staan voor de rest van de dag.
Even wat antwoorden De kikkers padden en salamanders zitten vnl. in de bovenste 3 vijvers en planten zich daar voor. De drie vijvers dienen als filter voor mijn grote vijver.In de grote vijver zitten de koi en de schildpadden. De schildpadden gaan wel aan de wandel en eten dan wat jong spul op, maar er blijft genoeg over.
De Alpinia in de volle grond is de zerumbet en dan de bonte zou -12 moeten kunnen hebben. In pot komen ze het best in bloei, vooral na een goed voorjaar. In de volle grond zijn ze later. Het beste resultaat heb ik met de assam orange en de spicata. Groet Arno
Vanaf nu zal ik vaker wat foto's plaatsen van hoe het nu is. Zoals gezegd zijn we dit weekend flink aan het snoeien geweest en hebben we een begin gemaakt met het plaatsen van de "verplant" tent en bakken. Nu is het wachten op wat beter en vooral warmer weer om echt te beginnen. Groet Arno
Hey Arno, wat een mens zich aandoet hè, ik zie je hebt ook een paar plantjes staan gelukkig heb ik de stallingen verspreid staan en valt het in de veranda mee, alhoewel snoeien moet hier ook weer, maar wacht nog even tot het weer gaat vriezen, succes bij jou daar Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC 2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC 2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC 2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC 2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC 2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC