dagboek nieuw huis/nieuwe tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: dagboek nieuw huis/nieuwe tuin

Berichtdoor ramon van weezep op 26 feb 2013 20:39

in het najaar heb ik een grote vivax gekocht, deze had ik op het werk liggen gezien ik geen ruimte had.
deze heeft de winter goed doorstaan en vandaag heb ik de bamboe opgehaald en thuis neergezet. ik hoop de bamboe volgende week in de grond te kunnen zetten.
Afbeelding

Afbeelding

een mooie foto van hopelijk de laatste sneeuw.
Afbeelding

deze foto is gemaakt vanuit de oude schuur die er zaterdag afgaat.
Afbeelding
ramon van weezep
Bedrijven

50 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 27 feb 2013 00:18

Knappe bamboe en mooie exemplaren die palmen :thumb_up:
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 feb 2013 00:27

Schitterend schitterend!!

Vind je het zelf gemakkelijk om al te planten voordat je de vijver klaar hebt en eventueel bestrating o.i.d. Overige werkzaamheden? Of komt dat allemaal niet van pas? Persoonlijk zou ik zelf eerst het aanleggen, bestrating doen en dan gaan uitwerken waar je alle planten wilt hebben, afwerking komt daarna wel.

Kan aan mij liggen hoor, maar was benieuwd! 8-)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Pieter73 op 27 feb 2013 01:42

Dit gaat zonder twijfel een prachtige tuin worden!!! En wat een afmetingen!!!
Ziet er professioneel uit hoe je dit aanpakt. Wordt dit gelijk ook showtuin voor je bedrijf of is het puur prive?
Mij verbaast de volgorde van de werkzaamheden eerlijk gezegd ook wel. Het lijkt niet echt logisch om al direct palmen te planten terwijl er nog volop gewerkt moet worden. Al kan ik me ook wel voorstellen dat de verleiding groot is om het alvast wat mooi te maken. Ook zou ik de steen pas laten bezorgen, en gelijk op de juiste plek laten leggen! als het betonnen muurtje er staat. Die 4000 kg. zou ik niet zomaar even achteraf op zijn plek leggen. Maar goed, jij hebt een bedrijf en hebt waarschijnlijk wat beter materiaal als ik.
Succes met alles. Ik zal de voortgang met interesse en enige jaloerse blikken volgen :)
Pieter73

45 bedankjes

Berichtdoor iwanito op 27 feb 2013 11:01

iwanito schreef:Nog een vraag. Volgens mij zag ik ook wat Rostrata's staan. Heb je die ook tijdens de vorst geplant?

Ramon, zou je mijn vraag nog kunnen beantwoorden? Ben reuzebenieuwd!
iwanito

23 bedankjes

Berichtdoor ramon van weezep op 27 feb 2013 18:55

sorry dat ik je vraag niet heb beantwoord! deze heb ik begin februari geplant. ze stonden bij mijn ouders in de volle grond.

ik zit te wachten tot dat alle tekeningen klaar zijn en alle vergunningen binnen zijn en kan dus mooi met de tuin bezig.
ik heb een tekening gemaakt en in detail heb ik alles in mijn hoofd zitten dus ik weet precies hoe en waar ik elk plantje kan neer zetten vandaar dat het nu al kan.

ik maak straks ook een groot stuk vrij voor bedrijfsruimte gescheiden van mijn prive tuin. vanaf deze plek komt wel een deur die toegang biedt aan deze prive tuin zodat ik hem deels als showtuin kan gebruiken om mijn klanten toch wat kan laten zien omtrent de mogelijk heden van exotische planten.
de steen moet aan de achterkant van de vijver komen dus de enige mogelijkheid is met een grote hijskraan.
Laatst bijgewerkt door ramon van weezep op 27 feb 2013 23:43, in totaal 1 keer bewerkt.
ramon van weezep
Bedrijven

50 bedankjes

Berichtdoor ramon van weezep op 27 feb 2013 21:07

zaterdag gaat een leuke dag worden:
we hebben toestemming van de gemeente om de grote schuur die midden op het perceel staat te slopen (17x8 meter) we hebben hem al gestript van ijzer en elektra en hij bestaat volledig uit hout.
zaterdag ga ik hem plat gooien met een grote shovel en het hout afvoeren (slopen blijft nog steeds het leukste :P )
ramon van weezep
Bedrijven

50 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 27 feb 2013 23:13

Daar heb je mooi mazzel mee!! :)

Een eigen opkweekkas voor exoten op eigen terrein!! :)
Je eigen stuk Burgers bush, prive kas!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor hexina op 28 feb 2013 11:50

Wow wat een grote lap grond. Je schutting vind ik ook erg mooi.
Ik ga je topic zeker volgen maar dan willen we natuurlijk regelmatig flink wat foto;s zien hihihihi
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Berichtdoor Jerone op 28 feb 2013 17:44

Hey Ramon,

Hier wordt ook erg goed opgelet wat je allemaal van plan bent met je tuin. ;)
Wanneer je de tuin openstelt voor publiek zal ik zeker eens komen kijken! :D

Groeten Jeroen
Jerone

4 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video