Musa Basjoo binnen....

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa Basjoo binnen....

Berichtdoor Guess op 01 maart 2013 19:20

Hallo,

ik heb al mijn Musa Basjoos half oktober uitgegraven en in een (meestal) donkere garage laten staan. Ze hebben tot nu geen water gehad maar zien er dan ook volledig uitgedroogd uit...De bladeren zijn dan ook volledig bruin, de stammen enkel bovenaan, de rest is nog groen. Aangezien het de eerste x is dat ik ze binnen laat overwinteren(normaal pak ik ze elk jaar in);Zijn ze volgens jullie stuk? Moet ik ze al water geven? Vanaf wanneer zetten jullie ze terug buiten? Alvast bedankt!!
Timmy.
Guess

0 bedankjes

Re: Musa Basjoo binnen....

Berichtdoor kiwi op 02 maart 2013 12:50

Nee hoor...niks aan de hand en nog even wachten tot de nacht temperaturen boven de 10 graden zitten en pas in de volle grond water gaan geven!
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor Guess op 08 apr 2013 16:35

Dat zal dan nog een tijdje duren voor het 's nachts boven de 10°C wordt... :-(
Nog steeds geen water geven binnen?? Ze lijken mij steeds meer en meer uit te drogen...
Thanks!!
Guess

0 bedankjes

Berichtdoor ick op 08 apr 2013 17:24

Die van mij staan al de hele winter buiten onder een afdak dat dicht was gedurende de winter, zodat het er niet (echt) gevroren heeft. Nu is er dus alleen nog het afdak en de temperatuur ligt er een beetje hoger dan in de 'blote' lucht, maar het is daar 's nachts zeker geen 10ºC of meer.
Waarom zou je zo lang wachten met de Musa's naar buiten doen? dan is het half juni voor ze naar buiten kunnen...
Je moet alleen wel oppassen met nachtvorst, want daar kunnen ze niet goed tegen.

groet, rick
ick

71 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers