Plumeria overwinteren

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Plumeria overwinteren

Berichtdoor Benny Van Broeck op 02 maart 2013 11:22

Lily-Anne , hier groeien de plumeria's als onkruid. Zopas nog een tak gevonden die gewoon tegen de muur stond en zo wortel had gemaakt. Veel licht en warmte hebben ze nodig. Groetjes uit Bali.
Opentuindagen 2012 , 24 juni - 29 juli - 26 augustus.
Tuin gaat open van 13 uur tot 23 uur.
Zoals het er nu voorstaat zal het waarschijnlijk het laatste jaar zijn want daarna verhuis ik naar Bali !
www.hanuman1.be
via Facebook : Benny van Broeck.
Benny Van Broeck

3 bedankjes

Berichtdoor huubenbenji op 02 maart 2013 11:50

Hallo ik had gisteren een email adres op het forum gezet maar helaas was dit niet helemaal juist dus hier komt het goede adres in Engeland www.plumeria2U.co.uk als je goed kijkt op de site vind je ook de behandel wijze van de plumeria zaden in het Engels die je kunt vertalen .

Groetjes plumeria vriend
huubenbenji

0 bedankjes

Berichtdoor zezinho op 03 maart 2013 00:00

Voor wie een woordje frans verstaat :
http://www.baobabs.com/Plumerias_fv.htm
mvg
wilfried
zezinho

95 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 03 maart 2013 00:21

Hier staan de plumeria op kamertemperatuur voor een raam op het zuiden, dus ze krijgen zo nu en dan ook zon. Grondmengsel, beetje cactusgrond idee wat ik zelf meng. Maar de stammen blijven maar gerimpeld en worden een beetje zwart. Dit is jammer!
Wat zeggen jullie? Warmer zetten?

Wel apart, de kleine zaailingen doen het dan weer wel goed ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 05 maart 2013 22:30

s.janssen schreef:Hier staan de plumeria op kamertemperatuur voor een raam op het zuiden, dus ze krijgen zo nu en dan ook zon. Grondmengsel, beetje cactusgrond idee wat ik zelf meng. Maar de stammen blijven maar gerimpeld en worden een beetje zwart. Dit is jammer!
Wat zeggen jullie? Warmer zetten?

Wel apart, de kleine zaailingen doen het dan weer wel goed ;)

Ik zie dit bericht nu pas - hopelijk is het nog niet te laat . Zwart worden is zeker geen goed teken - is het aan de kop? In dat geval zou ik het slechte gedeelte er ruim afsnijden met een heel scherp mes , zo diep tot de hele doorsnede van de wonde er gezond uitziet. Dan wonde bedekken met wat as of houtskool poeder of droge grond om vlug droog te worden .Erg opletten om zeker het sap niet aan te raken -is erg giftig ( ook oppassen voor spatjes in de ogen ) ik zou nu geen water meer geven tot er verse groei komt .
Het is mogelijk dat de oorzaak van het probleem ligt in de nacht temperatuur . Als de plant dan vochtig staat en de grond koelt 's nachts erg af bij het raam , dan kan het al genoeg zijn om problemen te krijgen . Hopelijk komt het nog goed.
Gr.
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 05 maart 2013 22:41

Benny Van Broeck schreef:Lily-Anne , hier groeien de plumeria's als onkruid. Zopas nog een tak gevonden die gewoon tegen de muur stond en zo wortel had gemaakt. Veel licht en warmte hebben ze nodig. Groetjes uit Bali.

Benny,
Hopelijk kom je af en toe nog eens naar palmvrienden - jij hebt het nu natuurlijk gemakkelijk om exoten te kweken daar in Bali :lol: om jaloers op te zijn :thumb_up:
Probeer daar maar eens gewone westerse planten te kweken, dat zullen ze daar niet alle dagen zien.
Het zal misschien nog niet gemakkelijk zijn , ook omdat het klimaat daar helemaal anders is.
Hou ons op de hoogte hé
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 06 maart 2013 00:07

Dat zou heel goed kunnen Lily-Anne. Ik heb de planten weg gezet op een warmere plek waar het niet kouder zal worden als 18 graden. Ook het zwarte gedeelte is verwijderd.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor alloo op 06 maart 2013 19:25

Gisteren heb ik ze wat water geven ,staan al droog vanaf eind obtober verleden jaar ,is nu -+160 cm hoog en overwintert bij -+ 12 graden,ben eens nieuwsgierig dat er dit jaar bloemen aan komen ,want heeft tot nu toe nog nooit gebloeid.

groetjes Fons
alloo

58 bedankjes

Berichtdoor dj_embé op 25 maart 2015 09:28

Effe proberen om hier weer wat leven in te brengen.
Voor mij mijn eerste plumeria.
Op het kaartje staat Singapore dwarf en red thailand...
Ben benieuwd... Volgens mij gaat het tot dusver prima.
Er beginnen zich twee vertakkinkjes of hoe moet ik het noemen, gevormd.
Afbeelding
poging tot close-up
Afbeelding

Ik zou het super vinden moesten hier nog plumeria-liefhebbers eens een fotootje of wat interessante tips zouden posten hier.
Vind het zo'n mooie plant. Hopelijk gaat het hier goed komen.
dj_embé

88 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 25 maart 2015 10:14

Je hebt deze bij mij gekocht op canna banana of haps exotenbeurs .
Ik ent deze Singapore dwarfs zelf op 2 jarige zaailingen van de rubra.
Over een paar weken komt hij uit zijn rust en gaat hij weer groei geven .
Ik heb hier een aantal moerplanten staan en als er een tak gebloeid heeft snij ik hem er af .
Hij heeft dan al zijscheuten ontwikkeld op de afgesneden tak . Zodoende heeft jouw plant die zijscheutjes al . Je kunt ook het bruine litteken zien zitten waar de bloemsteel er afgevallen is .
Ik zie dat er wel wat blad afgevallen is , want hij was voller van blad . Het zijn evergreens en blijven de hele winter mooi in hun blad zitten . het zijn de makkelijks bloeiende plumerias die er zijn .
Ik heb de hele winter al bloemen aan mijn singapores . EEn foto van een Singapore dwarf die ik 2 jaar terug geent hebt . Inmiddels al zon 7 vertakkingen .

Edwin
Bijlagen
dwarf groen.jpg
dwarf groen.jpg (99.05 KiB) 5638 keer bekeken
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten