Palmboost ervaring ? Is het nodig ?

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Palmboost ervaring ? Is het nodig ?

Berichtdoor tom storme op 06 maart 2013 18:30

Ik lees verschillende methode's om palmen te bemesten na de winter.
Wat ik doe is gedroogde koemest in de potten. Vanaf half mei bemest ik om de twee weken met dcm vloeibare meststof en ieder maand ijzer zie foto zie foto

Ben ik goed bezig ? Iemand ervaring met palmboost ? Is het wel betaalbaar want het is niet zomaar één palm maar een heel arsenaal.

Groeten Tom http://www.facebook.com/PalmEnBanaanLiefhebbers

Afbeelding
tom storme

2 bedankjes

Re: Palmboost ervaring ? Is het nodig ?

Berichtdoor henno op 06 maart 2013 20:07

Ik doe alleen vanaf april tot eind augustes maandelijks wat koemest korrels bij de palm.
Dit jaar 2 palmpjes gekocht die ik eind maart wil planten hierbij heb ik wel palmbooster gekocht. Kijken of die eerder aanslaan dan mijn andere palmen maar of het echt nodig is...
Nee...
henno

9 bedankjes

Berichtdoor palmkasper op 06 maart 2013 22:24

Ik denk dat dat oke is, ik weet niet wat je het beste kunt doen voor maximale groei en ik vind ook dat dat in een financiele redelijkheid moet kunnen. palmboost is idd duur. En ik denk dat alle extra's oke zijn mits ze geen kwaad kunnen.

Ik gebruik eigenlijk ook alleen twee emmers koemest en soms een zak blauwe korrel. (duur), en deze zomer een kratje bier.... :D
Vaak zet ik een groter gieter een dag voor gebruik klaar waarin ik koemest korrels op de bodem laat oplossen met het water. Zo krijg ik een niet al te lekker ruikend bruine vloeibare mest die m.i. direct de wortel voeden. Doe dit in de zomer twee maal per week.
Ook wil ik deze zomer een biertje met ze drinken, las dat dat oke was, om welke stof(fen) gaat het dan die in het bier zitten.

hopelijk heb je er iets aan en kunnen anderen je goed verder helpen. succes...
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
palmkasper

5 bedankjes

Berichtdoor Nollie op 06 maart 2013 23:32

Wat is duur ? Een beetje boom is duurder. Ik heb vorig jaar, voor net geplante Fortunei's, Palmbooster gekocht bij http://www.mypalmshop.nl. 1 fles is 17,50. In hoeverre het heeft gewerkt weet ik niet (verschil zonder en met).

Ik heb daar onlangs ook een klein emmertje roze korrel gekocht voor 9,65. Dat zou langzaam werkend zijn. Ik gebruik ook koemestkorrel, maar dat zou alleen een grondverbeteraar zijn.

Ik heb ook een zak organische mest staan (kippenstront). Zal kijken wat het best werkt. En oppassen voor overbemesten.
Nollie

0 bedankjes

Berichtdoor tom storme op 07 maart 2013 16:04

Nollie schreef:Wat is duur ? Een beetje boom is duurder. Ik heb vorig jaar, voor net geplante Fortunei's, Palmbooster gekocht bij http://www.mypalmshop.nl. 1 fles is 17,50. In hoeverre het

Hy Ik moet echt wel benadrukken dat ik wel een arsenaal heb.
Ik zie dat je schrijft fles 17.50 Hoeveel liter kan je er dan van maken ?
want ik heb zeker 150 l / 200 l water nodig voor men palmen lukt dit eigelijk met 1 fles
tom storme

2 bedankjes

Berichtdoor Nollie op 07 maart 2013 17:58

Je hebt nog niet doorgeklikt naar de site, begrijp ik ;-) Van de site: voeg 1 ml (theelepel)l palmbooster toe op 1 liter water. Fles is 300 ml = 300 l dus.

Na planten of winter dubbel. En volgens de fles: Fortnightly, dus 2 wekelijks. Volgens sommigen zijn dit steroids voor palmen. Nou ja... de wortels
Nollie

0 bedankjes

Berichtdoor tom storme op 07 maart 2013 19:33

Nollie schreef:Je hebt nog niet doorgeklikt naar de site, begrijp ik ;-) Van de site: voeg 1 ml (theelepel)l palmbooster toe op 1 liter water. Fles is 300 ml = 300 l dus.

Na planten of winter dubbel. En volgens de fles: Fortnightly, dus 2 wekelijks. Volgens sommigen zijn dit steroids voor palmen. Nou ja... de wortels

thx Maar ik ben toch niet echt overtuigd om het te gaan gebruiken. Ik denk dat mijn methode die ook wel een aardige euro's kost toch nog beter is , mss om dat ik het zo al jaren doe. Zeer handig is het Ijzer die helpt om ze mooi donker groen te houden. Tip van men schoonvader.U kan dit zelfs kopen bij de apotheker.
tom storme

2 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 07 maart 2013 19:51

Gebruik bio mest van pokon ,culterra,bloed en beendermeel en koemest,palmbooster vind ik onzin en veel te duur.Planten inclusief de palmen groeien als kool.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor Marjanne op 07 maart 2013 20:57

Hallo,
Ik gebruik Palmcare van T&J Palms en Yuccas.
Ik ben hier erg tevreden over, merk dat al mijn tropische planten het hier goed op doen.
5 ml per liter, dus erg zuinig in gebruik.
Wat ik makkelijk vind is dat ik er verder geen omkijken naar heb.
Alleen 1x per 2 weken geven. (in de groeiperiode dan wel)
Ik denk dat andere middelen ook werken hoor,maar ik vind dit gewoon lekker makkelijk.
Marjanne

20 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 07 maart 2013 21:16

Hoi,

Koemest korrel is eigenlijk geen echte meststof maar meer een grondverbeteraar.
Ik gebruik het ook als aanvullende meststof.

Mijn hoofdbemesting is bloed en beendermeel en soms blauwe korrel bij de veelvraten.

Lees ook: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=9&t=4371

Palmbooster is niet echt nodig maar je hebt idd maar 1ml per L nodig waardoor je er wel lang mee doet.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen