hoe plant ik mijn trachy fortunei

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

hoe plant ik mijn trachy fortunei

Berichtdoor trachypalm op 06 feb 2013 20:48

ik heb een kleine fortunei gekocht 25 cm stamhoogte er staat dat hij uit spanje of italie komt.ik wil hem buiten planten en woon in friesland. wat moet ik doen??wie kan me tips geven en hoe zet je hier fotos op :D :D
bekijk ook eens mijn tuin viewtopic.php?f=49&t=10593 Groetjes,
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Re: hoe plant ik mijn trachy fortunei

Berichtdoor ramon van weezep op 06 feb 2013 21:23

om foto's te up-loaden verwijs ik je door naar de onderstaande link:
http://palmvrienden.net/help/fotos-uplo ... ar-forums/

je kunt het beste wachten tot na de winter met planten. een nachtvorstje is geen probleem.
maak een ruim plant gat en meng hier wat potgrond door (kies voor een wat duurdere potgrond wat kwalitatief goed is, mediterra van dcm heb ik goede ervaringen mee.)

zet nu je palm in het plant gat en vul dit aan met een mengsel van de grond die uit het plantgat komt en wat potgrond.

de grond niet uitlaten drogen en tijdig water geven tijdens warme dagen.

bemesting is van groot belang, kies hiervoor culterra, dit is een orchanische meststof ideaal voor palmen.
ramon van weezep
Bedrijven

50 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 06 feb 2013 21:42

Of deze ;)

Gebruik Twooba om je foto's up te loaden.
Is een site speciaal voor Palmvrienden gemaakt door Christophe (= beheerder van het forum)
Via de bijlage in het forum zelf heb je inderdaad een limiet voor de grote van de foto's. Maar bij Twooba niet, je upload daar gewoon de foto's en die worden dan automatisch verkleind en aangepast voor het forum. Je moet dan enkel nog de links van de foto's in je antwoord plaatsen. Heel gemakkelijk. Hier de link naar Twooba -> http://nl.twooba.com

En hier de link naar de uitleg hoe het juist allemaal moet -> viewtopic.php?f=24&t=5142&hilit=Twooba
(Met dank aan Waterboyke)
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 07 feb 2013 18:35

onee ik had een acount maar ik had een foutje in wachtwoord en ik kan er niet meer opkomen :?:
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 07 feb 2013 19:16

Ik ben meer een voorstander om niets toe te voegen van potgrond oid en gewoon de originele aarde die je eruit hebt gehaald te gebruiken maar zo heeft ieder wel zijn eigen methode naar goeddunken.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 13 feb 2013 18:34

trachypalm schreef:onee ik had een acount maar ik had een foutje in wachtwoord en ik kan er niet meer opkomen :?:

Dan maak je toch gewoon een nieuw account aan ;) Je kan ook een PB'tje naar Christophe sturen omtrend het paswoord probleem, hij is de beheerder van Twooba dus kan dat zeker voor je oplossen.

Wat betreft de Trachy, met fortunei kun je weinig verkeerd doen. Dus gewoon een put graven, palm er in en terug dichtgooien is de makkelijkste manier en dat komt ook goed ;) Natuurlijk nog even wachten met uitplanten tot Maart/April ongeveer, dat is de beste periode omdat de grond dan niet meer te koud is enz... Je kan ook meststoffen en grondverbeteraars toevoegen enz... dat is ieder zijn keuze.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor ramon van weezep op 13 feb 2013 19:55

@hitch.

dit kan ook maar ik ben zandgrond gewent en voeg daarom graag wat potgrond toe, dit houd vocht en voedingstoffen beter vast.
ramon van weezep
Bedrijven

50 bedankjes

Berichtdoor trachypalm op 11 maart 2013 21:37

Waterboyke schreef:
trachypalm schreef:onee ik had een acount maar ik had een foutje in wachtwoord en ik kan er niet meer opkomen :?:

Dan maak je toch gewoon een nieuw account aan ;) Je kan ook een PB'tje naar Christophe sturen omtrend het paswoord probleem, hij is de beheerder van Twooba dus kan dat zeker voor je oplossen.

Wat betreft de Trachy, met fortunei kun je weinig verkeerd doen. Dus gewoon een put graven, palm er in en terug dichtgooien is de makkelijkste manier en dat komt ook goed ;) Natuurlijk nog even wachten met uitplanten tot Maart/April ongeveer, dat is de beste periode omdat de grond dan niet meer te koud is enz... Je kan ook meststoffen en grondverbeteraars toevoegen enz... dat is ieder zijn keuze.

het is nu maart maar het weer is echt veel te slecht het word maar niet warm
Hendrik
trachypalm

8 bedankjes

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen