Jaak zijn tuin

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Jaak zijn tuin

Berichtdoor jaak op 15 maart 2013 22:12

Het is hier ondertussen al een tijdje stil geweest maar heb daarom zeker niet stil gezeten,dagelijks alle nieuwe berichten op het forum lezen,banaantjes zaaien in propagator voor een eerste maal en ben benieuwd wat dit zal geven,wat opzoekingswerk en berekeningen voor de nieuwe vijver die dit jaar op stapel staat,het materiaal ophalen voor de nieuwe vijver, de planten in de garage verder verzorgen en ze staan te springen om buiten te mogen want de groei zit er al goed in,laat het nu alstublieft snel warmer worden :mrgreen:

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor jaak op 14 apr 2013 21:33

Beste Palmvrienden, Het seizoen is eindelijk na een lange winter van start gegaan en ik ben er zeker van dat wij allen heel blij en tevreden zijn dat we terug in onze geliefkoosde tuin kunnen vertoeven om alles aan te planten en te verzorgen en uiteraard te genieten,laat het een lange mooie zomer worden 8-) 8-) zelf heb ik ook niet stil gezeten en alle planten staan buiten,hetzij in pot of uitgeplant in volle grond en daarvan heb ik de eerste foto's,wat betreft winterschade valt het hier heel goed mee,alles wat buiten stond is nog steeds in leven wat in de garage stond is ook allemaal in orde behalve de Ensete Ventricosum die ben ik kwijtgeraakt,is beginnen rotten en heeft nogthans dezelfde droge behandeling als de Maurelli's gekregen,maar ik ga toch een poging doen om er kleintjes mee te kweken.
En dan nu toch enkele foto's
Afbeelding

Afbeelding

de gunnera manicata is met glans door de winter gekomen :thumb_up:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze musa is eind vorig jaar beginnen bloeien en heeft in de overwintering zijn bloem verder ontwikkeld en zoals je kan zien is het nog niet ten einde
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de gunnera tinctoria heb ik met pot ingegraven en vervolgens met stro en blad afgedekt met een plastiek zeil erover,zoals je kan zien is deze sprinlevend
Afbeelding

Afbeelding

Met de maurelli wacht ik nog even af om hem in volle grond te plaatsen maar toch een foto in de overwintering
Afbeelding

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 14 apr 2013 22:28

Ziet er goed uit!
Ik vind je stammen er nog goed uit, geef je ze water in de overwintering?
Hier kon ik de helft van de stammen afzagen omdat ze ingedroogd waren, zonde!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Remy op 14 apr 2013 22:43

Wow die maurelli wordt ook een beest van de zomer! Je planten zien er goed uit!
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor jaak op 14 apr 2013 23:32

Ja de stammen zien er allemaal nog heel goed uit,ik graaf ze op het einde van het seizoen uit en gaan naar de overwintering bij een gemiddelde temperatuur van 10 graden en er word dan ook geen druppel water gegeven.

Groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 15 apr 2013 11:35

Hoe heb jij die Musella lasiocarpa juist overwinterd? Prachtig om te zien zo zeg!
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor jaak op 15 apr 2013 19:04

Ik heb de Musella Lasiocarpa overwinterd net als al mijn andere bananen,op het eind van het seizoen uitgraven,het meeste blad verwijderen en in een kuip of plastiek zak met droge potgrond en geen water,de gemiddelde temperatuur ligt rond de 10 graden,dat is altijd al goed gegaan zonder één enkel probleem.

Groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 18 apr 2013 21:30

Amai Jaak, je bent er vroeg bij om de bananen nu al uit te planten. Grond is nog wat koud hé waardoor ze terug stil vallen. Maar niet erg, je bent al van het zware werk vanaf ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor jaak op 18 apr 2013 22:23

ja ik weet het Dimi,maar hoe eigenaardig het ook mag klinken op 1 week tijd heb ik al een red tiger die een halve meter gegroeid is en alle andere bananen zijn in beweging wat wil zeggen groei tussen 1 en10 cm en inderdaad het zware werk zit er reeds op behalve het maurelli monster dan die moet nog naar buiten :fluiten: maar daar weet jij ook alles van he :shock: :lol:

Groeten, Jaak

jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 19 apr 2013 20:32

Ja is wel waar, hier ook de basjoo's in volle grond al zeker 25cm groei deze week. Maar tis dan ook al warmer dan normaal geweest hé, zachte zomer temps zeg maar. Alles is heel snel tot leven gekomen :thumb_up: Hopelijk blijft het ook zo dan ga ik de banaantjes ook niet lang meer in pot laten staan ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video