Nadat mijn vorige zaaipoging mislukt was, heb ik maar besloten om op nieuw te beginnen

De eerste zaden die ik aangekocht heb waren Cycas Rovulta, aangekocht bij Ed's Palmfarm.
De zaden kwamen zonder één probleem bij mij thuis aan en ook nog eens spoedig. Toen ik de enveloppe open deed waren de zaden echt levend vers. Ze waren afkomstig uit Turkije denk ik.
Heb ik besloten van ze maar direct te pellen en te weken te leggen.
Nu zijn ze ongeveer al 1 weekje bezig in mijn propegator op een constant van 30°c.
Tot nu toe nog geen kiemers maar die komen wel als je ze maar warm en vochtig houd.
Toen kreeg ik nog een mooi aanbod van Ed's Palmfarm die ik niet kon afslaan 400 zaden:
100x trachycarpus fortunei
100x trachycarpus fortunei x wagnerianus
100x trachycarpus wagnerianus
100x washingtonia filifera
Deze heb ik dan ook 2 dagen geweekt in lauw tot warm water, en deze zijn nu ook gezaaid 07/03 dus ook nog veel te vroeg om te kiemen, maar ook deze zaden waren zeer vers. Dus die kiemen ook wel.
Hierbij wil ik Ed ook nog eens bedanken voor de snelle levering, en de vele instructie's die ik gekregen heb. Op alles kreeg ik snel een antwoord, dat is wat iedere beginner wil toch?
Verder ben ik nog bezig met:
Chamaerops Humillis
butia caopitata
Phoenix Reclinata
Butia Yatay
En nog een trachycarpus fortunei

Zoals je ziet heb ik nog altijd plaats in de propegator maar weet er iemand een site met echt vers zaad? Anders blijf ik ze gewoon kopen bij Ed.
Ik hou jullie op de hoogte als er wat kiemt

Grtz Bryan