onze tuin van oud naar nu

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: onze tuin van oud naar nu

Berichtdoor JmC4c op 30 maart 2013 10:48

Clematis Armandii, prachtige plant die hier jammer genoeg in volle grond steeds sterft.
Hier ook de Eremurus Robustus die uit de grond piepen komt :) Blijkbaar zijn daar 2 stuks te zien bij jou :thumb_up:

Knap gedaan die Tiki, Ron 8-)

Groeten, J-M
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 30 maart 2013 10:54

Eremurussoorten kan ik hier nooit in leven houden. Als ik al het geluk heb dat deze in de lente terug opkomt sterft die in de weken daarna steeds af. Geen idee wat ik fout doe. Clematis hetzelfde verhaal al heb ik wel al gehad dat deze toch bloemen aanmaakt maar nadien lijkt die ondanks watergift te verdrogen maar ik had ze wel de hele dag in volle zon en denk niet dat dat goed is.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 30 maart 2013 11:00

Hitch, Hier heb ik ook constant volle zon, van 's morgens tot 's avond.
Zanderige grond zonder enige toevoeging van compost. Groeien zowel clematis als eremurus op. (Ga hier geen foto op posten, maar klink op mijn tuinlink, zal deze daar op plaatsen ;) )
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor cpo op 30 maart 2013 11:05

Die clematis bij Ron is adembenemend heb hem in het echt een keer gezien en niet normaal hoe groot en hoe mooi deze is. Ik ben klaar met die clematissen want bij ons sterven ze steeds af. En Ron ik heb hezelfde met onze grote yucca 1 arm hangt nu ondersteboven, die moet afgezaagt gaan worden, de stam is beschadigd door de vorst. Maar dan hebben we er weer een yucca bij :D . Je tiki is GAAAAAAF heb je die uit hout zelf zo gemaakt?? Vertel eens hoe?
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Berichtdoor Remy op 30 maart 2013 11:25

Mooie fotos hoor! Mijn armandii gaat ook binnenkort bloeien. Dankbare klimmers! Ik heb hier 6 clematis soorten die al een paar jaar zonder problemen de winter doorkomen. Ik doe er eigenlijk niks aan, ook niet snoeien als dat niet nodig is. Clematis montana is ook een aanrader, niet wintergroen maar bloeit zeer massaal!
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 30 maart 2013 15:05

Als je zegt dat je die niet snoeit, zit die dan niet vol met dode takken van het vorige jaar?
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor ron op 30 maart 2013 15:18

Hier nog een foto van mijn hele armandii. Hij is een meter of 8 lang rechts tegen het huis staat hij al in bloei links heb ik in het najaar nog een meter of twee uit de bamboe weg gesnoeid.
Ik zit hier wel op kleigrond en de onderste meter ziet nooit zon verder doe ik er niets aan.
Allen hier en daar snoei ik wat terug als hij in andere planten groei.
Bijlagen
clematis armandii pr.jpg
clematis armandii pr.jpg (283.99 KiB) 4306 keer bekeken
ron
Moderator
Moderator

68 bedankjes

Berichtdoor Remy op 30 maart 2013 16:59

Prachtig hoor :thumb_up:

Hitch schreef:Als je zegt dat je die niet snoeit, zit die dan niet vol met dode takken van het vorige jaar?

Het lijken vaak dode takken maar ze lopen in het voorjaar gewoon weer uit. De takken waar niks op te zien is haal ik er gewoon af, de rest laat ik lekker groeien. Zo krijg je wat grotere planten!
Remy

82 bedankjes

Berichtdoor junglegarden op 30 maart 2013 17:07

Vorig jaar zijn hier de bloeiknoppen van de armandii kapotgevroren, nu heb ik er voor de zekerheid iets overheen gehangen omdat de knoppen op uitbotten staan, zou dat nodig zijn bij de lichte nachtvorst die we nu hebben?
junglegarden

11 bedankjes

Berichtdoor cpo op 30 maart 2013 17:17

vertel eens over je tiki Ron
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video