chamaerops humilis gisteren gepland bij 4 graden...

Post hier al je vragen over je winterharde en niet winterharde palmbomen.

Re: chamaerops humilis gisteren gepland bij 4 graden...

Berichtdoor palmguy op 03 apr 2013 13:25

Hallo,

Zonder dat ik me hier wil gaan voordoen als iemand die het allemaal beter weet denk ik dat Dennis het hier bij het rechte eind heeft.
Dit lijkt me eerder een gewone Chamaerops Humilis (normal) die wat compacter is en dus waarschijnlijk geen serre ( lange bladstelen ) verleden heeft.
Een Volcano onderscheidt zich volgens mij toch door een veel minder "ingesneden blad"
Stekels aan de bladstelen hebben alle chamaeropssoorten, en je kunt je er flink aan bezeren.
Ik heb alle drie de soorten , zij het dat de Volcano en oudste Cerifera restanten zijn van planten die de vorige winter - feb 2012 - speerrot hadden.

Persoonlijk acht ik het nog iets te vroeg om te planten, men heeft me destijds gezegd dat de grond nog te koud is, ik wacht hiermee nog een 4 tal - lange -weken

http://www.pacsoa.org.au/palms/Chamaerops/index.html
Vriendelijke groeten
Guy
palmguy

29 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 03 apr 2013 16:19

Vorig jaar rond deze periode een Chamearops Humilis uitgeplant in volle grond.
Vooral veel regen en koude heeft deze de das omgedaan, en mss zat de vorst in zijn stallingsplaats tijdens de winter er ook voor een deel tussen.
Die was 2 maand later volledig rot, hopelijk heb je meer succes dan ik
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Troy op 03 apr 2013 16:42

:off_topic: Een palm met lange bladeren wil niet meteen zeggen dat deze in een kas gekweekt is. In een kas of serre kun je net zo goed een compacte plant kweken. De exemplaren met die lange bladeren hebben gewoon te dicht op elkaar gestaan waardoor het een race naar het licht is geworden.
Troy
Bedrijven

43 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 03 apr 2013 18:38

ja troy,helemaal mee eens,ik probeer ook palmen te kweken in mijn kas,en inderdaad zijn ze stevig en compact gegroeid,zeker met het verschil uit een tuin centrum waar ze inderdaad veel donkerder staan en dicht op elkaar,hier ruimte en veel zon,m,v,g, paul
prutser 2

23 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Winterharde en niet-winterharde palmbomen